صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پیشرفت های صنعت کشورمان مورد ستایش قرار گرفت

نمایندگان مجلس اساتید دانشگاه و فعالان اجتماعی سوریه از خطوط تولید سایپا بازدید کردند

گروهی از نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه و فعالان اجتماعی کشور سوریه در راستای آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، از خطوط تولیدی سایپا بازدید کردند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپانیوز، دو تن از نمایندگان مجلس سوریه، پیشرفت های صنعت کشورمان به ویژه صنعت خودرو را علی رغم تحریم های سالیان گذشته، مورد ستایش قرار دادند.
ماذن عذوز نماینده مجلس سوریه و عضو کمیته قضایی در پارلمان سوریه گفت: آنچه که ما در سایپا می بینیم نتیجه یک درایت و مدیریت بین عقل و امکانات مادی است که خیلی چشمگیر و قابل توجه است.
وی افزود: در واقع پیشرفت صنعت خودرو ایران در مقایسه با کشورهای کوچک غیرقابل پیش بینی بوده است و سایپا کاری فراتر از حد تصور انجام داده است.
نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: کشور سوریه بخش زیادی از خودروهای مصرفی خود را از محصولات ساپیا برای مصرف شهروندان وارد می کند. به نظر من دولت ایران از لحاظ رسانه ای باید تلاش بیشتری نماید تا دستاوردهای صنعت خودور ایران را بهتر معرفی نماید. جنگ امروز جنگ رسانه ای است.
عضو کمیته قضایی در پارلمان سوریه تاکید کرد: آرزومندیم که ایران و شرکت سایپا به موفقیت های بیشتری دست یابد.
در ادامه این گزارش، دکتر سمیر الخطیر نماینده پارلمان سوریه از شرق لاذقیه در گفتگو با سایپانیوز گفت: از همراهی دولت ایران که در سرنوشت و آینده با ایران شریک هستیم قدردانی می کنیم. به نظر من ملتی که در زیر سایه بیش از 35 سال تحریم، توانسته است چنین شرکتی توانمند و این صنعت خودرو را راه اندازی و تقویت نماید، قابل احترام است.
نماینده پارلمان سوریه از شرق لاذقیه افزود: ایران بعد از توافق هسته ای، ایران خواهد توانست به سرعت پیشرفت های بیشتری در صنعت خودرو داشته باشد.
دکتر سمیر الخطیر خاطرنشان کرد: ایران با توجه به امکانات و منابع در اختیار و نیروی انسانی توانمند، حتما در آینده پیشرفت های بیشتری خواهد داشت و انتظار داریم که از تجارب ایران بهره مند شویم.
این عضو مجلس سوریه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب انسانی بود و به بقیه کشورها در همه زمینه ها کمک کرد و شاهد پیشرفت های چشمگیر ایران در آینده خواهیم بود و هرگونه پیشرفت و توسعه در ایران، خیر و برکت برای سوریه نیز به همراه خواهد داشت. وی گفت: رابطه سوریه و ایران فقط در مسایل صنعتی و سیاسی نیست بکله امروزه شاهد هستیم که خون جوانان هر دو کشور در راه آزادی و استقلال شان به زمین ریخته شده است.