صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / رشد اقتصادی آمریکا باز هم کاهش می‌یابد
رشد اقتصادی آمریکا باز هم کاهش می‌یابد

رشد اقتصادی آمریکا باز هم کاهش می‌یابد

کسب و کار نیوز - دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در آتلانتا، پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این کشور را مجددا کاهش داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در آتلانتا با مدل سنجی جدید خود از اقتصادآمریکا پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه ماهه سوم امسال به ۱.۷ درصد برسد که این رشد ۰.۳ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط این دفتر در پیش‌بینی قبلی خود است.

پیش از دفتر آتلانتا، دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در نیویورک نیز پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال به ۲ درصد کاهش پیدا کند. با کاهش رشد اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در حملاتی تند به مدیران فدرال رزرو از آن‌ها خواسته است تا نرخ بهره را کاهش دهند.

با این حال برخی از مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا با کاهش بیش‌تر نرخ بهره مخالف هستند. اریک روزنگرین، رئیس دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در بوستون گفته است که با وجود نگرانی از تنش‌های ژئوپلتیکی و جنگ تجاری با چین، بانک مرکزی نیازی به کاهش بیش‌تر نرخ بهره نمی‌بیند. وی با بیان این‌که بازار کار و مصارف خانوار در سطح مطلوبی قرار دارد افزوده است که نمی‌توان به راحتی در نرخ بهره تغییر ایجاد کرد.

بانک مرکزی آمریکا سال گذشته چهار مرتبه نرخ بهره را افزایش داده بود و در نظر داشت امسال نیز دو مرتبه دیگر نرخ بهره را افزایش دهد که به دلیل ریزش سنگین بازارهای مالی و نگرانی از بحران اقتصادی، این کار را متوقف کرد و نرخ بهره را امسال برای نسختین بار در طول ۱۰ سال اخیر کاهش داد.

لازم به ذکر است تنها فدرال رزرو معتقد به کاهش نرخ رشد اقتصاد آمریکا نیست و بانک “گلد من‌ساکس” نیز پیش بینی کرده است نرخ رشد اقتصادی شش‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ آمریکا با توجه به کم‌رنگ‌تر شدن تأثیر مثبت لایحه کاهش مالیاتی، به ۲ درصد کاهش یابد. تحلیل‌گران معتقدند تقویت ارزش دلار و جنگ تعرفه‌ای با چین از دیگر دلایل کاهش رشد اقتصادی آمریکا است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.