چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین:

رسانه ها باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی را ترویج کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: رسانه ها باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی را بین شهروندان ترویج کنند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی قزوین با تبریک حماسه با شکوه مردم در 29 اردیبهشت،افزود: بدون شک تکرار حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران آثار مستقیم و غیرمستقیم مثبتی در همه حوزه ها از جمله بخش صنعت و رونق تولید خواهد گذاشت.
وی در ادامه به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی اشاره کرد و گفت: با نهادینه شدن این فرهنگ شاهد تقویت صنعت و اشتغال زایی هرچه بیشتر جوانان خواهیم بود.
خانپور در ادامه گفت: شعار امسال مقام معظم رهبری، ضرورت توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک و متوسط و ارتباط موثر اهالی صنعت و تولید با رسانه ها برای انعکاس اخبار امید بخش به مردم را دوچندان می کند.
این مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی در سطح کشور و استان ها، گفت: این شورا می کوشد تا با استفاده از ظرفیت رسانه ها، مردم را با پتانسیل های بخش صنعت و تولید کشور و استان آشنا کرده و ضمن امیدآفرینی در بین جامعه،توجه مردم را نسبت به ضرورت استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولید جلب کند. 
وی اظهار کرد: از ظرفیت این شورا و همچنین سایر رسانه های استان و همچنین صداوسیما می توان برای معرفی قابلیت های سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کرد.
خانپور در ادامه با اشاره به عزم مدیریت ارشد استان قزوین برای حل مشکلات و موانع بخش صنعت،گفت: در همین رابطه از سال گذشته هر هفته یک روز به نام صنعت در استان نام گذاری شد و به این ترتیب هر چهارشنبه استاندار به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اقتصادی و مدیران بانک ها به واحدهای صنعتی مراجعه کرده و با بازدید از آنها مشکلات و درخواست صاحبان صنعت را مورد بررسی قرار می دادند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: ماحصل این بازدیدها که با همراهی اصحاب رسانه و انعکاس مناسب اخبار مربوط به این رویداد صورت می گرفت،حل مسائل و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی بود که این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: در نشست های چهره به چهره صنعتگران با مدیران استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز بسیاری از مشکلات بخش صنعت در قزوین مرتفع شد که این اقدام با انعکاس اخبار امید بخش رسانه ها همراه بود.
مشاور مدیرعامل و مدیرروابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این نشست با اشاره به حجم بالای فعالیت های مربوط به این سازمان و خدمات صورت گرفته به بخش صنعت،گفت: شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی با هدف پوشش رسانه ای مناسب از این فعالیت ها و خدمات تشکیل شده است.
غلامرضا دیوسالار اظهار کرد: اطلاع رسانی جامع و مناسب از دستاوردهای دولت در حوزه صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.
وی تصریح کرد: این شورا باید به عنوان اتاق فکر عمل کند و در حوزه اطلاع رسانی به مردم در حوزه بخش صنعت به افق های جدید و نوینی دست پیدا کند.
مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: این شورا باید بتواند با کارکرد خود و سیاست گذاری های مناسب در حوزه اطلاع رسانی بخش صنعت به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز کمک کند.
دیوسالار در پایان گفت: معرفی برندهای استانی و واحدهای برتر صنایع کوچک، جذب جوانان و نخبگان به بخش صنعت،ایجاد ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه،آشتی مردم با صنعت و معرفی توانمندی های صنایع کوچک و متوسط از دیگر اهداف مهم شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی است.
مشاور رسانه ای وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: همه طرح ها و برنامه های مربوط به شهرک های صنعتی برای داشتن بازخورد و انعکاس مناسب در جامعه باید دارای پیوست رسانه ای باشد.
سونیا پوریامین با بیان اینکه مردم از طرح ها و برنامه های صنعتی در کشور مانند اجرای خوشه ها اطلاعات چندانی ندارند، در پایان اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی باید این ضعف و کاستی را جبران کند.