صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضویت در برندحلال نیازمند ایجاد انسجام شرکت‌های داخلی

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات مازاد فرآورده‌های غذایی با ثبت برند حلال همواره می شود،گفت:قبل از عضویت در برند حلال باید فکری به حال هزینه بالای تولیدات کشاورزی در کشورکرد.
حبیب الله نیکزادی درباره ثبت برندحلال برروی  محصولات ایرانی در بازار جهانی،گفت:  تدوام صادرات تولیدات غذایی به بازار جهانی نیازمند ثبت برندحلال است، زیرا مسلمانان درجهان تنها کالاهای غذایی که دارای درج برند حلال هستندرا در سفره غذایشان قرار می‌دهند.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهبود بنیه اقتصادی تولیدات داخلی کشاورزی اتصال به بازارهای جهانی کشاورزی الزامی است،تصریح کرد:  قبل از عضویت دربرندحلال باید فکری برای کاهش هزینه‌های تولید و نرخ تمام شده تولیدات کشاورزی درکشور کنیم زیرا  صادرات محصولات غذایی در بازار جهانی علاوه بر ثبت  برند حلال نیازمند تعیین نرخ صادراتی و رقابتی در صنعت کشاورزی است.
نیکزادی پناه افزود: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت مرغداران ودامداران صادرات فرآورده‌های مرغی و گوشتی به بازارهای بین الملی کشاورزی با برند حلال است.
صادرات  تولیدات کشاورزی به بازارهای بین المللی نیازمند تعیین نرخ صادراتی
وی ادامه داد: برای صادرات مازاد تولیدات کشاورزی به بازارهای بین المللی ما نیازمند تعیین نرخ صادراتی،بسته بندی شکیل، ثبت فراگیر برندحلال باهمکاری شرکتهای داخلی، شناسایی بازارهای هدف توسط  رایزن‌های اقتصادی سفارتخانه ها،  تداوم تولید محصولات کشاورزی برای صادرات مستمر، افزایش کیفی تولیدات هستیم.
نماینده مردم بم در مجلس افزود: صنعت غذای حلال بهترین فرصت برای افزایش صادرات غیرنفتی و جهش به سمت بازارهای جهانی کشاورزی تلقی میشود؛ بنابراین وزارت کشاورزی باید با اختصاص مشوقهای صادراتی، تمام شرکتهای ایرانی را ترغیب کند تا با عضویت در برندحلال نبض بازار جهانی مواد غذایی را بردست بگیرند.
عضویت در برندی  بنام حلال نیازمند ایجاد انسجامی فراگیر
نیکزادی پناه تصریح کرد: عضویت در برندی  به نام حلال نیازمند ایجاد انسجامی فراگیرمیان شرکتهای داخلی است تا بتوان طبق نیازهای مشتریان تولیدات را روانه بازارکشاورزی کرد.
وی تصریح کرد: حلال بودن تمام محصولات غذایی ما یک فرصت اقتصادی طلایی تلقی می شود اما متاسفانه واژه برندحلال در بسیاری از  محصولات غذایی ما درج نشده است تا بتوان با صادرات محصولات غذایی با برندحلال علاوه برتقویت بنیه اقتصادی  مرغداری و دامداری ها کشور، ارزآوری به کشور  را نیز رقم زد.
شناسایی  بازارهای هدف  با رایزینی اقتصادی سفارتخانه ها
وی با تاکید براینکه نشان "حلال"یکی از استانداردهای جهانی برای حضور بهینه در بازار جهانی کشاورزی  تلقی می‌شود، تصریح کرد : رایزین‌های اقتصادی سفارتخانه با توجه به تولیدات متنوع  غذایی کشورمان می توانند با شناسایی بازارهای هدف، صادرات مازاد تولیدات غذایی را  با رعایت استانداردهای بین المللی را رقم بزنند.
عضو کمیسیون  کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد :  نشان "حلال" امروزه جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی کشاورزی پیدا کرده است، بنابراین  برای جا نماندن از  رقبا ی تجاری ما در بازار جهانی حلال باید هرچه سریعتر بدون  ایجاد وقفه شرکت‌های ایرانی مواد غذایی  به عضویت برندحلال درآیند.