صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تعرفه‌های اعلام شده برای تعمیر ساعت چقدر است

چقدر برای تعمیر ساعت خرج کنیم؟

براساس تعرفه‌هایی که از سوی اتاق اصناف تهران به اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت اعلام شده تعمیرات یک ساعت بسته....
 به نوع تعمیرات و جنس ساعت می‌تواند هزینه‌هایی تا سقف ۵۴ هزار تومان به همراه داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، طبق آنچه در سال ۱۳۹۵ از سوی کمیسیون نرخ‌گذاری اتاق اصناف تهران به اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت اعلام شده هزینه‌های تعمیر ساعت‌ها باید مطابق مصوبه مذکور اعمال شود و در غیر این صورت شکایت‌ها می‌تواند از طریق سازمان بازرسی و نظارت استان تهران، اتاق اصناف تهران یا اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پیگیری شود.
اما براساس تعرفه‌های اعلام شده تعویض باطری که از مرسوم‌ترین خدمات مربوط به ساعت‌ها به شمار می‌رود در صورتی که جنس باطری درجه دو باشد ۵۵۰۰ تومان و در صورت استفاده از باطری درجه یک ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان هزینه خواهد داشت.
تعویض شیشه ساعت نیز در صورت استفاده از شیشه‌های ساده هزینه‌هایی معادل ۱۸ هزار تومان دارد و اگر شیشه به شکل چهارگوش یا زاویه‌دار باشد این هزینه به ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد رسید.
سرویس ساعت‌های رومیزی باطری‌دار نیز ۲۷ هزار تومان هزینه دارد. همچنین برای سرویس ساعت‌های دو زمانه مردانه و زنانه هزینه‌ای معادل ۴۵ هزار تومان و برای سرویس ساعت‌های باطری‌دار تقویم‌دار رقمی معادل ۳۶ هزار تومان مطالبه می‌شود.
اما سرویس ساعت‌های باطری‌دار ساده ۲۷ هزار تومان، سرویس ساعت‌های رومیزی کوکی ۱۸ هزار تومان، سرویس ساعت‌های کوکی زنانه و مردانه ۳۶ هزار تومان و سرویس ساعت‌های اتوماتیک مردانه و زنانه معادل ۵۴ هزار تومان تعیین شده است.
البته در این مصوبه اشاره شده است که اجرت سرویس ساعت‌های درجه یک، کرنوگراف‌دار و مکانیک با توافق طرفین صورت می‌گیرد. علاوه بر این مبلغ خرید لوازم یدکی به اجرت سرویس افزوده می‌شود.
طبق این مصوبه سرویس باطری ساعت‌هایی که نیاز به برس پشت و بازکردن پیچ دارند و تغییر باطری‌های شماره ۴۱۶ نیز به صورت توافقی صورت می‌گیرد. علاوه بر این باید توجه داشت که منظور از سرویس تعمیر بدون عیب و شست‌وشوی داخل ساعت است.
منظور درجه یک و درجه دو، نوع ساعت بوده و دیگر مواردی که در این مصوبه اشاره نشده با توافق طرفین تعیین می‌شود. در پایان ساعت‌های اصلی که تعمیر شده‌اند به شرط این‌که ضربه نخورده باشند شش ماه پس از تاریخ تعمیر دارای ضمانت به شمار می‌روند.