صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد:

همایش «نقش‌آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر»برگزار می شود

مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از برگزاری همایش «نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر» خبر داد.
مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از برگزاری همایش «نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر» پنج شنبه چهارم خرداد در پژوهشکده فرهنگ و هنر خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی خبر داد. به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبستان، نرگس کریمی، مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری  از برگزاری همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت:  معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر را طی چهارم خردادماه سال جاری، برگزار می‌کند.
وی بیان کرد:سوم خرداد که سالروز آزادسازی خرمشهر است از روزهای به یاد ماندنی ملت بزرگ ایران و  جزء روزهای ملی ما محسوب می شود لذا می طلبد که همه ساله این روز بزرگ را گرامی بداریم ،چون تکرار پاسداشت این حماسه بزرگ خود یک ذکر است.
وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر فقط آزادسازی زمین نبود، بیان کرد: بلکه این آزادسازی ارزش های جمهوری اسلامی و انقلاب محسوب می شود همان جمله معروف امام راحل که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
کریمی با اشاره به اینکه ایثارگری، از خود گذشتگی و جانفشانی های مردان و زنان حماسه آفرین برگ زرینی در تاریخ حماسه دفاع مقدس ما می باشد، تصریح کرد: از آنجا که تاریخ جوامع چه تاریخ جامعه ما و چه تاریخ جوامع بشری و چه تاریخ استعلام که به قول آقای مطهری تاریخی است که هم زنان و هم مردان در آن نقش دارند در آزادسازی خرمشهر هم زنان و هم مردان نقش آفرینی کردند، بسیار حایز اهمیت است به همین دلیل است که ما باید این نقش را به نسل های آینده انتقال و معرفی کنیم.
مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر به مناسبت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می شود، اذعان کرد: این همایش از سوی معاونت امور زنان و خانواده با مشارکت و همکاری موسسه جهاد خرمشهر که متشکل از زنان جانباز، آزاده و خانواده های شهدا هستند، برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به فرهنگ فداکاری ها عنوان کرد و افزود: هدف دیگر ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه آفرینان 8 سال دفاع مقدس به ویژه حماسه آفرینان آزادسازی خرمشهر است.
کریمی خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت این همایش ،نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر است که ما علاوه بر وظیفه اسلامی به عنوان یک وظیفه انسانی نیز به برگزاری این گونه برنامه ها بپردازیم یعنی امروز ما نیازمند این هستیم که تاریخ به ویژه تاریخ دفاع مقدس و سوم خرداد را بازخوانی کنیم چون این بازخوانی دستاوردها و کارکردهایی دارد که باعث پیوند ما با تاریخ و ایجاد یک وحدت اجتماعی و همدلی در جامعه می شود.
مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار کرد: برگزاری این برنامه ها نوعی ذکر بوده و از سویی نشان از زنده نگه داشتن فضیلت ها دارد به این معنا که جامعه ما هنوز جامعه ای است که به فضیلت های خود اهتمام می ورزد.
وی از تقدیر و تجلیل افرادی که در حماسه سوم خرداد حضور داشته و جانباز شدند خبر داد و اظهار کرد: همچنین در این همایش از زنانی که خانواده های خود را در آزادسازی خرمشهر از دست دادند و یا اسیر شدند، تجلیل به عمل می آید.
کریمی با بیان اینکه از خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت در دوره تاریخ دفاع مقدس نیز تقدیر می شود، اذعان کرد: مدعوین این همایش نیز شامل زنان فعال در عرصه های مختلف، خانواده های شهدا، مشاوران امور زنان دستگاه ها و مشاوران امور ایثارگران دستگاه ها می شود.
مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه سخنران اصلی این همایش خانم مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده است، بیان کرد: پنل هایی نیز در خصوص دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر توسط تعدادی از شخصیت های ایثارگر پخش خواهد شد.
وی گفت:این همایش پنچ شنبه چهارم خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در پژوهشکده فرهنگ و هنر به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی برگزار می‌شود.