صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

روسای اتحادیه صنفی تهران مطرح کردند:

ثبات قیمت کالاهای پرمصرف و احتمال کاهش بهای گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان همه ساله بهای برخی اقلام پرمصرف دستخوش نوسانات می شود . به همین بهانه با گفت و گو با چند تن...
 از روسای اتحادیه های صنفی تهران نظر آنان را در خصوص تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در ماه رمضان و پیش بینی قیمت کالاها جویا شده ایم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رازق، روسای اتحادیه های صنفی تاکید کردند که اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان به میزان کافی در بازار وجود دارد و احتمال اینکه برخی کالاها کاهش قیمت هم داشته باشد، وجود دارد.
*آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران: اصلاح فرهنگ خرید در کاهش قیمت ها موثر است 
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به خبرنگار ما گفت: قیمت اقلام پر مصرف ماه رمضان همچون حبوبات ، برنج وارداتی و دیگر کالاها به واسطه تقاضایی است که از بازار وجود دارد و بر اساس آن قیمت تعیین می شود؛ لذا هرچه تقاضا بیشتر باشد، میزان عرضه هم بیشتر می شود که این روند در رشد قیمت ها تاثیر خواهد داشت.
محمدآقاطاهر با بیان اینکه با فرهنگ سازی همگانی می توان از افزایش قیمت جلوگیری کرد ، افزود: اگر خرید مایحتاج ضروری ایام ماه مبارک رمضان را به اندازه یک ماهه خرید نکنیم و هفتگی تهیه شود، می توان از افزایش بی رویه قیمتی که بر اساس تقاضا از بازار است، جلوگیری کرد و بازار کالاهای پر مصرف مورد نیاز ماه رمضان را دچار تلاطم نکرد.
وی ادامه داد: در کشورهای اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل اتحاد و همدلی همگانی نه تنها افزایش قیمت در مواد غذایی مورد نیاز این ماه وجود ندارد بلکه در بسیاری موارد شاهد کاهش قیمت هم هستیم.
رئیس اتحادیه بنکداران با بیان اینکه فرهنگ مصرف را باید اصلاح کرد، افزود: تاکید ما به فروشندگان خرد و کسبه همواره رعایت انصاف و افزایش نیافتن اقلام مورد نیاز مردم است.
آقاطاهر ادامه داد: مردم نیز با اطمینان از اینکه کالاها به میزان کافی در بازار وجود دارد، ضمن حفظ آرامش از خرید کالا به میزان وفور خودداری کنند و به این ترتیب اجازه ندهند افزایش قیمت با ایجاد التهاب در بازار ایجاد شود.
وی اظهار کرد: انتظار می رود به جز خرما به عنوان یک قلم محصول پرتقاضای ماه رمضان که اکنون در فصل تولید آن قرار نداریم، شاهد افزایش هیچ یک از کالاهای مورد نیاز در ایام ماه مبارک رمضان نخواهیم بود.
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: موجودی کافی کالاهای مورد نیاز ماه رمضان در انبارها ، ثبات قیمت ها و تامین کامل نیاز مصرف کنندگان را دارد.
*رییس اتحادیه گوشت گوسفندی: فراوانی گوشت قرمز به دلیل بارش باران
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی نیز در خصوص قیمت گوشت قرمز گفت: به دلیل بارش فراوان باران در سال جاری و مساعد شدن شرایط برای تامین علوفه مجانی برای دام، بازار با گوشت قرمز با کمبود مواجه نخواهد شد.
علی خندان رو افزود: در حال حاضر بهای هر کیلوگرم گوشت گوسفند حدود ۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود که دلیل آن هم تقاضای زیاد مردم است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی و فراوانی علوفه مجانی برای دام، امکان دارد دامداران رغبتی به عرضه گوشت دام خود به بازار نداشته باشند اما بازار با کمبود گوشت گرم مواجه نیست و نخواهد بود.
*رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی: پیش بینی کاهش بهای گوشت مرغ در ماه رمضان
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی نیز گفت: در ماه مبارک رمضان امسال نه تنها افزایش قیمت گوشت مرغ نخواهیم داشت بلکه روند کاهشی بهای گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان پیش بینی می شود.
مهدی یوسف خانی افزود: در یک دوره به دلیل عرضه کم در بازار شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ شدیم که دلیل آن بارگیری اندک مرغداران بود. با افزایش بارگیری ، کمبودی در خصوص گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت و به دلیل افزایش عرضه ، بهای آن کاهش هم خواهد یافت.
وی ادامه داد: گوشت مرغ اکنون به میزان کافی در بازار عرضه می شود و در بهترین حال قیمت هر کیلوگرم آن برای مصرف کننده ۷۱۰۰ تومان است.
*رئیس اتحادیه لبنیات: شیر و دیگر اقلام لبنی به وفور وجود دارد
علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات نیز از فراوانی شیر و دیگر مواد لبنی خبر داد و تصریح کرد: با وجود عرضه مطلوب و فراوان مواد لبنی و میزان تقاضای مناسب آن، شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص انواع مواد لبنی از جمله شیر و پنیر در ایام ماه رمضان امسال نخواهیم بود.
*رییس اتحادیه قنادان: قیمت دقیق زولبیا و بامیه به زودی اعلام می شود
رئیس اتحادیه قنادان تهران هم درباره قیمت زولبیا و بامیه برای ماه رمضان امسال گفت: با توجه به تغییر قیمت برخی مواد اولیه مورد نیاز برای تولید زولبیا و بامیه  و همچنین افزایش دستمزد نیروی کار، پیشنهاد افزایش قیمت آن تا ۱۰ درصد داده شده اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.
علی بهره مند افزود: قرار است سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان ، بر اساس آنالیز قیمتی و پیشنهاد ارائه‌شده از سوی این اتحادیه ، قیمت زولبیا و بامیه را برای امسال تعیین کند که به احتمال زیاد تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.