صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بامداد امروز

انفجار کوره ذوب ۹کارگر فولاد بویراحمد را سوزاند

بامداد امروز دوشنبه/۱ خرداد ماه ۹ کارگر کارخانه فولاد بویر احمد (فولاد صنعت یاسوج) براثر افتجار کوره ذوب این واحد صنعتی دچار سوختگی شدید شدند...
 که همگی آنها به بیمارستان‌هایی در یاسوج، اصفهان و شیراز اعزام شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، بامداد امروز دوشنبه/۱ خرداد ماه ۹ کارگر کارخانه فولاد بویر احمد (فولاد صنعت یاسوج) براثر انفجار کوره ذوب این واحد صنعتی دچار سوختگی شدید شدند که همگی آنها به سه بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج، امیرالمومنین شهر شیراز و امام موسی کاظم شهر اصفهان منتقل شده‌اند.
اظهارات کارفرمای فولاد بویر احمد
«رضا باقری» مدیرعامل فولاد بویر احمد در خصوص این حادثه گفت: براثر وقوع این انفجار که در ساعت ۲و ۴۵ دقیقه بامداد امروز اتفاق افتاد، تعداد ۶ کارگر دچار سوختگی شدید شدند که به شهرهای شیراز و اصفهان منتقل شدند.
کارفرمای این واحد صنعتی با بیان اینکه هنوز علت حادثه که منجر به سوختگی شدید شش نفر از کارگران شده مشخص نیست در ادامه  افزود: ۳ نفر از مصدومان حادثه به شیراز وسه نفر دیگر به اصفهان منتقل شده اند که گفته می شود حال مصدومانی که به شیراز منتقل شده‌اند وخیم است.
استانداری کهگیویه و بویر احمد:  تشکیل جلسه ویژه در ارتباط با علت حادثه
روابط عمومی استانداری کهکیلویه و بویر احمد از ادامه بررسی‌ها برای کشف علت حادثه انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد خبر داد.
بر اساس اظهارات روابط عمومی، انفجار در کوره ذوب آهن رخ داده است و به همین دلیل کارگرانی که در محدوده کوره ذوب بوده اند، دچار سوختگی شده‌اند.  علت این حادثه هنوز مشخص نیست؛ در حال حاضر، تیمی از دستگاه‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی، اداره کار و استانداری در حال بررسی و تحقیقات لازم در زمینه ایمنی کار و بیمه کارگران این کارخانه هستند.
بنا بر اظهارات این مقام مسئول در استانداری، هم اکنون جلسه‌ای در استانداری کهکیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و معاونان آن در ارتباط با این حادثه انفجار در حال برگزاری است.
انفجار کوره ذوب علت حادثه فولاد بویر احمد
یک فعال صنفی کارگری در استان کهکیلویه وبویر احمد گفت: در حادثه بامداد امروز کارخانه فولاد یاسوج، انفجار کوره ذوب فولاد باعث مصدوم شدن ۱۰ کارگر شده است.
این مقام آگاه  افزود: از قرار معلوم از مجموع کارگران مصدوم شده تعداد ۳ نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ۶ نفر دیگر به بیمارستانهای اصفهان وشیراز منتقل شده اند.
این منبع خبری بابیان اینکه کارگر ان فولاد یاسوج ۸ ماه دستمزد معوقه داشته اند ، افزود: در حال حاضر، علت بروز حادثه، در اداره کار شهرستان یاسوج در حال بررسی است.
وی افزود: کارخانه فولاد یاسوج یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی استان کهکیلویه وبویر احمد محسوب می‌شود که در آن نزدیک به ۱۶۰ کارگر مشغول کارند.
اعزام پنج دستکاه آمبولانس برای کمک به مصدومان
سرپرست سازمان اورژانس کشور از انفجار در کوره ذوب آهن یاسوج-روستای فیروزآباد (کارخانه ذوب آهن) خبر داد.
پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در ساعت ۲:۴۴ بامداد امروز، انفجار در کوره ذوب آهن یاسوج-روستای فیروزآباد (کارخانه ذوب آهن) رخ داد.
وی با اشاره به اینکه پس از اعلام این حادثه ۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند، گفت: این حادثه ۹ مصدوم بر جای گذاشت.
کولیوند با بیان اینکه سه مصدوم با سوختگی ۱۰۰ % به بیمارستان امیرالمومنین شیراز و ۳ مصدوم نیز شامل یک تن با سوختگی ۷۰ % و ۲ تن با سوختگی ۴۵ % به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان انتقال یافتند، افزود: ۳ مصدوم با سوختگی و موج گرفتگی ناشی از انفجار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هستند.
اعزام کارگران مصدوم فولاد بویر احمد بیمارستان‌های یاسوج، اصفهان و شیراز
سه نفر از مصدومان حادثه فولاد به اصفهان و سه نفر دیگر به شیراز و سه مصدوم باقیمانده به یاسوج اعزام شدند.
 بامداد امروز کوره ذوب آهن کارخانه فولاد بویراحمد دچار انفجار شد که ۹ نفر مجروح شدند.
۳ مصدوم با سوختگی ۱۰۰ درصد به بیمارستان امیرالمومنین شیراز و ۳ مصدوم با سوختگی ۷۰ و ۴۵  درصد به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان منتقل شدند.
۳ مصدوم  هم با سوختگی و موج گرفتگی ناشی از انفجار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هستند.
کارفرمای فولاد بویر احمد بخش خصوصی است
در یاسوج در ارتباط با کارخانه فولاد بویراحمد که نیمه شب گذشته دچار حادثه شده، اطلاعات دقیقتری دادند.
از قرار معلوم این کارخانه که حدود ۷-۸ سال گذشته آغاز به کار کرده، حدود صد کارگر دارد و در حال حاضر متعلق به بخش خصوصی است؛ این کارخانه در سالهای گذشته بارها دست به دست شده‌است.
کار این کارخانه فولاد که در روستای فیروز آباد در کیلومتر پانزده جاده یاسوج- نقاره‌خانه واقع شده ، تبدیل آهن قراضه به شمش فولاد است.
گویا کارگران این کارخانه چندین ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.
در جریان آتش‌سوزی نیمه شب گذشته، ۹ نفر از کارگران این کارخانه مصدوم شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
انفجار فولاد بویر احمد ۹ کارگر را مصدوم کرد
 در حدود ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد  روز دوشنبه، یکم خردادماه،  انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد.
در جریان این حادثه، ۹ نفر از کارگران مصدوم شدند.
بلافاصله مصدومان حادثه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند که از این تعداد ۳ نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ۶ نفر دیگر دچار سوختگی شدید شده بودند.
وضعیت ۳ نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند، وخیم گزارش شده است.
علت حادثه هنوز مشخص نیست.