صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی

سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی rov برگزار می‌شود

سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی rov با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی...
 قزوین در بخش دانش جویی در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ربات‌های زیردریایی rov به‌نوعی از زیردریایی‌ها گفته می‌شود که توانایی نفوذ و انجام عملیات در زیرآب تا اعماق بسیار زیاد رادارند. این ربات‌ها بسته به توانمندی به کلاس‌های کاری مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در کشور ما با توجه به وجود سواحل طولانی در جنوب و شمال کشور و وجود بندرها و صنایع نفت و گاز بستر مناسبی برای فعالیت این نوع  از ربات‌ها وجود دارد. ازاین‌رو امیدواریم مسابقات ربات‌های زیردریایی rov توجه نخبگان و محققین کشورمان را به این حوزه از دانش رباتیک جلب کرده و با حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاهد شکوفایی دستاوردهای علمی محققین این عرصه باشیم.
مسابقات ربات‌های زیردریایی rov به علت شرایط خاص برگزاری با چالش‌های متعددی مواجه است که برای غلبه بر آن‌ها نیاز به همکاری مؤثر بین تیم‌های شرکت‌کننده، دبیرخانه مسابقات و کمیته برگزاری است.
ساختار تیم‌های شرکت‌کننده
هر تیم حداقل متشکل از 3 نفر و حداکثر 10 نفر است و هر فرد تنها مجاز به حضور در یک تیم است. همچنین تیم‌ها باید نامی مناسب با نام موسسه متبوع خودشان را برگزینند. و همچنین حفظ ساختار و اخلاق تیمی در طول برگزاری مسابقات برای همه شرکت‌کنندگان لازم است.
ساختار کمیته اجرایی و داوری
کمیته داوری مسابقات متشکل از اساتید و محققین شناخته‌شده حوزه ربات‌های زیردریایی در سطح کشور است که در آینده نزدیک بر روی سایت مسابقات معرفی خواهند شد.
کمیته اجرایی مسابقات با تکیه‌بر تجربه برگزاری چندین دروه مسابقات رباتیک در حوزه ربات‌های زیردریایی از مقام آوران و دانشجویان نام‌آشنای مسابقات طرح رباتیک کشوری تشکیل‌شده است.
در ساختار کمیته داوری از شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقات به نمایندگی از تیم خود دعوت به عمل می‌آید.
شروع ثبت‌نام اولیه مسابقات از اول خردادماه سال 96 بوده و گروه‌ها مجاز به حذف و اضافه کردن اعضای خود تا تاریخ تعیین‌شده ثبت‌نام نهایی است. همچنین تاریخ نهایی ارسال گزارش فنی اول مهرماه سال جاری است.
ارسال عکس و فیلم از ربات زیردریایی ساخته‌شده حداکثر تا تاریخ 25 مهرماه امکان‌پذیر بوده و فرمت فیلم و نکات مهم در این رابطه از طریق اطلاعیه‌های تکمیلی در وب‌سایت مسابقات اعلام می‌شود.