صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ایران در مسیر توسعه علوم و فناوری‌های شناختی همگام با کشورهای پیشرفته

ایران در مسیر توسعه علوم و فناوری‌های شناختی همگام با کشورهای پیشرفته

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حوزه علوم شناختی با بیان این‌که ایران در مسیر توسعه علوم و فناوری‌های شناختی همگام با کشورهای پیشرفته است، گفت: فعالیت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در سطح کشور در مسیری است که این حوزه را همگام با کشورهای پیشرفته پیش بریم.

علوم شناختی

به گزارش کسب و کار نیوز، کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حوزه علوم شناختی درباره فعالیت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی اظهار کرد: توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در کشور مسئولیتی است که این ستاد بر عهده دارد و برای تحقق آن اقداماتی را انجام می‌دهد که حمایت از فعالیت‌های اساتید و محققانی که در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، یکی از آنها است. 

خرازی در ادامه بیان کرد: بر این اساس ستاد از طرح و پروژه‌های تحقیقاتی آنها حمایت می‌کند تا شاهد توسعه فناوری‌های منتج از فعالیت آنها و تجاری‌سازی آن باشیم. در این صورت این فناوری در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. 

وی تربیت نیروی انسانی در حوزه علوم شناختی را دیگر فعالیت ستاد دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف نیز حمایت از مراکز علمی در دستور کار ستاد قرار دارد تا رشته‌های مربوط با علوم شناختی در دانشگاه‌ها ایجاد شود ک به این ترتیب با آموزش دانشجویان و تحصیل آنها نیروی انسانی مورد نیاز کشور در این حوزه برای آینده تربیت شود.

خرازی با بیان این‌که معرفی علوم شناختی از طریق چاپ کتاب و فیلم به مردم نیز از اقداماتی است که در ستاد انجام می‌شود، اظهار کرد: البته برای ترویج این حوزه  به‌زودی مرکز علم مغز در باغ متاب افتتاح می‌شود تا عموم مردم بیشتر در جریان توانمندی‌های ذهنی و مغز خود قرار گیرند. بنابراین فعالیت این ستاد در مسیری است که پا به پای کشورهای پیشتاز در این حوزه حرکت کنیم و ایران جایگاه ممتازی را در این حوزه کسب کند.

خرازی همچنین ابراز کرد: یکی از اولویت‌های ستاد، توسعه فعالیت حوزه‌های چند رشته‌ای است تا تیم‌های بزرگی متشکل از اساتید رشته‌های مختلف در این زمینه تشکیل شود. البته چندین گروه پیشرو وجود دارد که در زمینه‌های مختلف همچون آموزش و پرورش، سلامت، توسعه ابزارهای نوین برای رفع بیماری و حوزه‌های مختلف صنعتی و دفاعی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.