صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

زیدان:

رونالدو همه وجودش را وقف رئال کرده است

رئال مادرید فردا در آخرین هفته لالیگا به زمین مالاگا می رود و با کسب یک تساوی نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی خواهد شد.
زیزو در نشست خبری این بازی گفت:« همه چیز به خودمان بستگی دارد و این خیلی مهم است. می دانیم که فقط یک بازی باقیمانده و همانطور که می خواستیم در این چند روز تمرین کرده ایم. از لحاظ بدنی و دهنی در بهترین شرایط ممکن قرار داریم و تمام تلاش مان را برای کسب پیروزی خواهیم کرد. هرگز هم برای تساوی پای به زمین نمی گذاریم چون در ذات رئال نیست که برای مساوی بازی کند.
انتظار یک بازی دشوار را دارم و می دانم که مالاگا در هفته های اخیر به نتایج بسیار خوبی دست یافته است. دو بازی قبلی برابر سویا و سلتا هم دشوار بود و در مجموع سه بازی انتهای فصل، برای ما که مدعی اول قهرمانی هستیم، پیچیده ترین بازی ها محسوب می شوند.»
فشارها روی مربی رئالی مالاگا(میچل):« به این مسائل کاری ندارم و تمام تمرکزم روی تیم خودم است. به تیم حریف و مسائل مربوط به این تیم توجهی نکرده ام. مالاگا در بهترین فرمش قرار دارد و بازی دشواری پیش روی ماست.»
قهرمانی پس از 5 سال:« قهرمان شدن در لالیگا بسیار سخت است. 38 هفته حفظ تمرکز و تلاش برای رسیدن به ثبات در نتایج، آسان نیست. بازیکنان باید هر روز این انگیزه که قصد قهرمانی شدن در لالیگا دارند را نشان دهند. تیم اول جدول هستیم و این نشان می دهد در 37 هفته گذشته کارمان را به خوبی انجام داده ایم اما باید توجه داشت که هنوز فاتح هیچ چیز نشده ایم.»
لالیگا یا لیگ قهرمانان:« هر دو به یک اندازه دشوار هستند اما شاید قهرمانی در لالیگا به سبب اینکه باید روز به روز روی آن تمرکز داشت، کمی پیچیده تر باشد. من هیچ یک را به دیگری ترجیح نمی دهم.»
همه مقابل رئال:« نمی دانم چند نفر؛ ولی رویای خیلی ها این است که ما قهرمان نشویم. بسیاری در همین اسپانیا دوست ندارند رئال قهرمان شود و البته این اتفاق جدیدی نیست و ادامه دار خواهد بود.
به این مسائل عادت کرده ایم و فردا بدون توجه به فشارهای بیرونی، تنها به کسب پیروزی فکر می کنیم. به شخصه معتقدم چند تیم دیگر هم شایسته قهرمانی بوند ولی ما تا به امروز نشان داده ایم که شایسته ترین تیم برای قهرمانی هستیم.»
رونالدو:« در مورد او چه می توان گفت؟ رونالدو در حساس ترین مقطع فصل به بهترین فرم خودش رسیده و مثل دیگر بازیکنان، شرایط بسیار خوبی دارد. این خود بزرگترین مزیت است. او و سایر بازیکنان تمام توان شان را در بازی با مالاگا و سپس فینال لیگ قهرمانان خواهند گذاشت. رونالدو همه وجودش را برای موفقیت رئال گذاشته است.»