صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مهدی مطلب زاده خبر داد:

نقش سیاست های دولت آتی در توسعه همکاری های قطعه سازان

عضو هیات‌ مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازی کشور می گوید : خوشبختانه قراردادهای اخیر خودرویی، منجر به انتخاب...
 چند قطعه ساز در زنجیره تولید و تشکیل جوینت ونچرهایی با همتایان خارجی و معتبر شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبر خودرو، مهدی مطلب زاده اظهار داشت : البته توسعه همکاری ها و جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت قطعه سازی ایران بستگی به سیاست های وزارت صنعت ، معدن در ماههای آتی دارد.
وی تاکید کرد : با تداوم همکاری ها و افزایش جوینت ونچر ها ، ضمن انتقال و ارتقاء تکنولوژی تولید قطعات خودرو ، بخش زیادی از نیاز بازار داخل تامین و قطعه سازان ایرانی جا پای محکم تری در بازارهای جهانی خواهند داشت.
وی افزود :انتظار می رود در ماههای آتی با توجه به قراردادها، جریان توسعه داخلی سازی خودروها و افزایش مشارکت قطعه سازان، ادامه یابد هر چند تداوم این روند مستلزم فراهم سازی زیر ساخت های تولید قطعات جدید در واحدهای قطعه سازی است.
وی با اشاره به اینکه اساس و بنیان خودروسازی در کشورها ، صنعت قطعه سازی است، خاطر نشان کرد : نگاه به صنعت قطعه سازی ایران باید تغییر کند مسلما با تغییر نگاه به صنعت قطعه سازی کشور است که صنعت خودروسازی ایران نیز در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به چشم انداز تولید 3 میلیون خودرو و صادرات یک میلیون  از این میزان در افق 1404 صنعت خودرو پرداخت و یاد آورشد : برای دستیابی به چشم انداز موجود در تولید و صادرات ، باید همکاری خوب و مستمری برای تولید محصولات با کیفیت و به روز بین خودروساز و قطعه ساز صورت گیرد تا محصول نهایی مورد اقبال بازارهای جهانی نیز واقع شود.
این فعال در صنعت قطعه سازی با اشاره به نقش موثر سیاستهای کلان در صنعت خودرو ، تاکید کرد : دستیابی به اهداف صنعت خودرو و قطعه سازی بی شک بواسطه تدوین سیاستی کلان ، این صنعت را در مسیر درستی و منطقی هدایت خواهد کرد.
مطلب زاده افزود : با پرهیز از اقدامات سلیقه ای و حضور پر رنگ متولیان در عرصه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نیز می توان در آینده شاهد توسعه این صنعت مهم در کشور باشیم.