چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:

استفاده از آرد لواش در واحدهای سنگک‌پز لرستان!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: واحدهای سنگک‌پز به جای استفاده از آردهای سبوس‌دار از آرد لواش استفاده می‌کردند.
محمدرضا صفی‌خانی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش استان در سال گذشته بحث مجوزهای نانوایی بود، افزود: متأسفانه طی بازرسی‌های انجام شده محرز شد که واحدهای سنگک‌پز به جای استفاده از آردهای سبوس‌دار از آرد لواش استفاده می‌کردند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام گرفته با شرکت غله استان و کمیته نظارتی که داشتیم، تلاش کردیم نظارت‌ خوبی بر این واحدها داشته باشیم. ضمن اینکه در کنار بازرسی‌های سازمان و گشت‌های مشترک با ارگان‌های ذی‌ربط، اقدامات و بازرسی نظارتی ویژه‌ای هم انجام شد.
صفی‌خانی اضافه کرد: همچنین در شهرستان‌های مختلف استان نانوایی‌های قدیمی شناسایی شد و واحدهای جدیدی که قصد تأسیس داشتند به مناطقی با جمعیت بیشتر که نیاز به نانوایی در آنها احساس می‌شد، سوق داده شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تأکید کرد: اعتقاد ما این است که نان بحث ویژه‌ای است و باید روی سلامت آن خیلی دقت شود که در این راستا یکی از اقدامات، اصلاح دستگاه‌های پخت نانی است که از سوی استاندارد تأیید نشده است.
وی گفت: با کمک اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف فیلترهایی را برای شناسایی افراد مسلط جهت فعالیت واحدهای نانوایی جدید، تعیین کردیم که از جمله مهم‌ترین آنها داشتن مهارت و تخصص در پخت نان بود.
صفی‎خانی گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در جهت ارتقاء کیفیت نان استان انجام شد لذا طرحی به عنوان طرح نان سالم پیش‌بینی شده که قرار است از سال 96 عملیاتی شود و بر اساس آن قیمت و کیفیت نان اصلاح خواهد شد و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد تحول جدید در صنعت نان استان باشیم.