صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور مالیاتی اصناف خبر داد

احتمال تفاهم اصناف با سازمان مالیاتی برای عملکرد سال ۹۴

مشاور مالیاتی اصناف با بیان اینکه نشست‌هایی برای تفاهم مالیات عملکرد اصناف با سازمان مالیاتی برگزار شده گفت: امکان رشد مالیات برای همه صنوف وجود ندارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رازق، محمدرضا جعفریان با اشاره به اینکه اصناف و مؤدیان مالیاتی طبق قانون مالیات‌های مستقیم، باید اظهارنامه‌ مالیاتی خود را از خردادماه ارائه کنند، اظهار داشت: در حال حاضر نشست‌هایی از سوی بخش خصوصی با مسئولان سازمان امور مالیاتی برگزار شده، اما هنوز برنامه خاصی مبنی بر تفاهم وجود ندارد و همچنان در حال بررسی و تفاهم و تعامل در چارچوب قانون هستیم.
این فعال بخش خصوصی افزود: اصناف با توجه به رکود حاکم بر بازار، قادر نیستند برای عملکرد سال 95 مالیات بیشتری بپردازند، اما سازمان مالیاتی با توجه به رشد 20 درصدی درآمدهای دولت در بودجه سال 96 خواستار رشد مالیات‌ها است.
مشاور مالیاتی اصناف و بازار با بیان اینکه نمی‌توان در همه مشاغل مالیات را افزایش داد، یادآور شد: قرار بود اخذ مالیات براساس اطلاعات باشد، اما بعد از 12 سال طرح جامع مالیاتی حاضر نیست و در اجرای ماده 97 قانون مالیات‌ها با داشتن اطلاعات اقتصادی نمی‌توان مالیات اخذ کرد، بنابراین احتمال تفاهم وجود دارد.
مشاور مالیاتی اصناف و بازار با بیان اینکه 30 درصد از مؤدیان صنوف راجع به عملکرد مالیاتی سال 94 خود خارج از توافق بررسی شدند، تصریح کرد: این میزان با توجه به بازنگری صورت گرفته از سوی مسئولان سازمان مالیاتی، پرونده عملکردشان در مرحله دادرسی قرار دارد و باید بیشتر از آنچه توافق شد، مالیات بدهند.
وی با بیان اینکه یک میلیون و 830 هزار مؤدی مالیاتی در صنوف وجود دارد که برای یک میلیون و 200 هزار از آنها برگه مالیات قطعی سال 94 صادر شده است، گفت: مابقی نیز در مرحله دادرسی قرار دارند و هنوز مالیات آنها قطعی نشده است.
مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی تأکید کرد: سال گذشته 4 و 200 هزار میلیارد تومان مالیات در بخش مشاغل پرداخت شده است.