صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبر داد:

پاکسازی چهره تهران از تبلیغات انتخاباتی در 12 ساعت

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به فعالیت بیش از 5000 نیروی خدماتی شهرداری تهران گفت: چهره شهر تهران...
 در کمتر از 12 ساعت از تبلیغات انتخاباتی پاکسازی شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، شهرام فیروزی، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خدماتی شهر تهران طی یک دهه افزایش قابل‌توجهی داشته است افزود: با وجود آنکه پایتخت طی هفته گذشته شاهد نصب تعداد زیادی پوستر، بنر و تراکت بود اما در کمتر از 12ساعت، چهره شهر عوض شد به شکلی که دیگر نشانی از تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری و شورای شهر نیست.
وی افزود: در کمتر از ۱۲ساعت چهره شهر به حالت عادی بازگردانده شد و پایتخت برای فعالیت معمول روزانه آماده شد. این امر با آماده باش کامل بیش از 5000 نیروی پاکبان ظرف دو هفته گذشته محقق شده است.
وی ادامه داد: در هفته گذشته انواع مختلف تبلیغات محیطی اعم از کاغذ، پارچه و بنرهای پلاستیکی وجود داشت. بسیاری از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در 4000 سازه‌ای که در سطح شهر نصب شده ‌بود، قرار داشت؛ اما عوامل اجرایی نامزدهای محترم در پاره‌ای موارد، اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی در فضاهای متعددی مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و برخی مبلمان شهری دیگر کرده بودند که کار پاکسازی را مشکل می کرد.
وی تاکید کرد: در گام اول با وجود احراز تخلف و براساس قوانین موجود نسبت به رفع این دسته از تبلیغات که باعث ایجاد مشکلاتی در روند فعالیت معمول شهر شده بود، اقدام شد. در گام دوم نیز، پس از پایان مهلت تبلیغات، نیروهای خدوم شهرداری تهران نسبت به جمع‌آوری آن دسته از تبلیغاتی که در محل صندوق‌های رأی نصب شده بود، صورت گرفت.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در تشریح عملکرد نیروهای پاکبان گفت: کار پاکسازی از اوایل بامداد دیروز شروع شد و شهر توسط حدود 5000 نیروی پاکبان ظرف کمتر از مدت 12ساعت پاکیزه شد و اینها مقدور نبود مگر با تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم شهرداری تهران؛ آمار دقیقی از حجم پسماند تولید شده طی یک هفته گذشته ارائه نشده و طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. بخش عمده‌ای از اقلام تبلیغاتی از کاغذ تهیه شده‌است و 90 درصد آنها قابل بازیافت هستند. با توجه به پیش‌بینی افزایش تولید پسماند خشک طی هفته گذشته، مدیریت شهری ظرفیت گسترده‌ای را برای بازیافت این اقلام آماده کرد
وی افزود: کاغذها و بخش عمده‌ای از پسماندهای خشک به ادارات پسماند مناطق تحویل شده‌ است و پس از بازیافت مجددا به چرخه تولید باز خواهد گشت. مدیریت شهری تهران در مناسبت‌هایی مانند انتخابات یا ایام محرم که حجم پسماند خشک به‌ویژه پسماند قابل بازیافت، زیاد می‌شود، به‌منظور بازگرداندن آنها به چرخه تولید، تلاش گسترده‌ای را به اجرا در می‌آورد. نه تنها مناطق 22گانه پایتخت که همه شهرهای ایران در این روزها درگیر فرایند انتخابات حماسی روز 29 اردیبهشت‌ماه بودند.
فیروزی تاکید کرد: حدود 600 خودروی سواری سبک به‌صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده و تمامی مدیران و حتی مدیران ارشد نیز در حالت آماده‌باش به‌سر می‌بردند تا چهره شهر را به حالت عادی بازگردانند.