صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

طرح تحول سلامت تنها ۳ درصد انحراف مالی دارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت ۳ درصد انحراف مالی دارد، گفت: این آمارها نشان دهنده موفقیت آمیز...
بودن این طرح در هزینه کرد اعتبارات است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  محمد حسین قربانی درباره ضرورت شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای وزارت بهداشت، افزود: رسیدگی به شفاف سازی منابع مالی دستگاه ها طبق قانون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات است که به عنوان بازوی اجرایی مجلس عمل می کنند.
وی ادامه داد: هفته گذشته مسئولان دیوان محاسبات با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارشی از نحوه هزینه کرد منابع در وزارت بهداشت ارائه کرد که نشان از فعالیت مثبت این وزارتخانه در هزینه کرد منابع دارد.
قربانی تصریح کرد: بر اساس گزارش مذکور، در منابع مالی طرح تحول سلامت ۳ درصد انحراف وجود داشته است؛ طرح تحول سلامت بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع قانونی و رسمی دارد و با توجه به حجم گستردگی کار، انحراف ۳ درصدی نشان دهنده موفقیت آمیز بودن طرح تحول سلامت در هزینه کرد اعتبارات است و بدون شک با تلاش های پی در پی این ۳ درصد انحراف نیز از میان می رود.
وی یادآور شد: از سویی دیگر وزارت بهداشت نیز گزارشی از نحوه هزینه کرد طرح تحول سلامت را به اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش داد و در این میان نباید شائبه ای برای این هزینه کرد وجود داشته باشد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: متولی برنامه ریزی اجرا و هزینه کرد منابع، وزارت بهداشت است که این وزارتخانه نیز بیلان کار داده و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز نظارتی بر آن انجام داده است؛ حال این گزارش در دست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است و در صورت نیاز می توان آن را ارائه کرد.