صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس اتحادیه آهن‌سازان خبر داد:

رکود صنف آهن زیر سایه خواب عمیق ساخت‌و‌ساز

رییس اتحادیه آهن‌سازان تهران گفت: ۲۵درصد فعالیت کارگاه‌های آهن در خدمت بخش‌های خدماتی و تامین نیاز نیروگاه‌ها و کارخانه‌های پتروشیمی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رازق، حبیب اله بشارتی در خصوص وضعیت فعالیت کارگاه های آهن در سال جاری گفت: در صنف آهن سازان 800 واحد صنفی در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند که به واسطه فعال نبودن کارگاه های ساختمانی، بسیاری از کارگاه ها با رکود مواجه هستند و فعالیت زیادی ندارند.
 وی افزود: فعالان صنف آهن سازان به اجرای پروژه های عمرانی که در برنامه ششم تعریف شده است، امیدوار هستند، چرا که اگر برآوردی که در این برنامه نسبت به اقدامات عمرانی درکشور محقق شود کارگاه های آهن زیادی مشغول به فعالیت می شوند.
رییس اتحادیه آهن سازان تصریح کرد: کارگاه های آهن از سال گذشته در بخش نیروگاهی و پتروشیمی ها همکاری های زیادی را شروع کرده اند، اما در بخش ساختمان سازی فعالیت ها چشم گیر نبوده است. این در حالی است که 25 درصد ظرفیت فعالیت کارگاه ها در این صنف در بخش خدماتی است و کماکان 75 درصد ظرفیت در اختیار بخش ساختمان سازی است و به همین دلیل تا راه نیفتادن بازار مسکن و ساختمان سازی، کارگاه های صنف آهن شرایط رکودی را تجربه می کنند.
وی ادامه داد: هر چند کارخانه های بزرگ کشور در این سال ها ظرفیت تولید خود را افزایش دادند، اما هنوز کارگاه های کوچک آهن وارد فاز رونق در بخش خود نشده اند.