صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی اعلام کرد:

چند سایت و کانال تلگرامی متخلف انتخاباتی فیلتر شد

مدیر کل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه با بیان فیلتر شدن تعدادی سایت متخلف اعلام کرد که با وجود هشدارهای داده شده، برخی سایت ها...
 و کانال های تلگرامی متخلف فیلتر شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا،  علیرضا ساوری درباره جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی گفت: این کمیته برای ۳ مقطع قبل، حین و بعد از انتخابات دستورالعمل هایی داشته است.
علیرضا ساوری،  مدیر کل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه گفت: تاکنون این کمیته در رابطه با تخلفات و جرایم انتخاباتی بالغ بر ۴۹ مصوبه و همچنین یک دستورالعمل ۵۷ بندی داشته است. در آخرین جلسه که در نوزدهم اردیبهشت برگزار شد، نکاتی در رابطه با جرایم احتمالی حین و  پس از انتخابات مطرح شد.
یکی از مسئولان ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در رابطه با میزان تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی گفت: این تخلفات در کمیته بررسی جرائم در فضای مجازی با حضور کارشناسان مربوطه در پنج جلسه  بررسی شد.
وی افزود: از هر فعالیتی که می توانست منجر به تخلف شود، جلوگیری شد و به تعدادی از سایت ها، وبلاگ ها، کانال های تلگرامی و شبکه های مجازی هشدار داده شد.
ساوری با بیان اعلام تذکر و هشدار به برخی از فعالان فضای مجازی گفت: در مرحله اول هشدار و تذکر داده شد، علاوه بر این تدکرها، تعدادی سایت، کانال، وبلاگ و شبکه های مجازی به دلیل رفتار مجرمانه فیلتر شدند.
پیش از این محمد جعفر منتظری، رییس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی درباره تعداد تخلفات  و شکایت های واصله به دستگاه قضا و همچنین اعتبار شکایت های وزارت کشور از رسانه ها گفت: صرف اعلام شکایت دلیل تحقق جرم نیست. هم شورای نگهبان و هم ستاد پیشگیری وظیفه دارند و گزارشاتی را هم اعلام کردند.
منتظری درباره میزان پرونده های تشکیل شده انتخاباتی گفت: در انتخابات قبلی ریاست جمهوری، آمار ثبت شده ای وجود نداشت چرا که در گذشته ستاد پیشگیری وجود نداشته و آمار مقایسه تخلفات با دوره قبلی را نداریم؛ اما در مقایسه با مجلس، تخلفات کم شده است.