صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قائم مقام وزیر نیرو:

ایران با مشارکت مردم به جزیره ثبات منطقه تبدیل شده است

قائم مقام وزیر نیرو گفت: ایران با مشارکت و حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات، به جزیره ثبات منطقه تبدیل شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, 'ستار محمودی' افزود: خاورمیانه و جغرافیایی که ما در آن زندگی می کنیم، محل منازعه است و همیشه آتش جنگ و نزاع در آن روشن است؛ در این جغرافیا، مردم با زبان گلوگه با هم صحبت می کنند اما شرایط در ایران متفاوت است.
قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد: در شرایط کنونی منطقه، کشورهای همسایه ما تلاش می کنند که زیرساخت هایشان کمتر تخریب شود اما در همین شرایط، زیرساخت های کشور ما رشد کرده است.
محمودی اضافه کرد: حضور در انتخابات به مسئولان ما کمک می کند که در صحنه های بین المللی با اعتماد به نفس بیشتری مذاکره و از منافع کشور دفاع کنند
قائم مقام وزیر نیرو گفت: تضمین امنیت، توسعه و رفاه به مشارکت مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات بستگی دارد؛ مردم با هر رای در انتخابات، پای یک توافق را امضا می کنند.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر وقت مردم به صحنه آمدند، مشکلات کشور کم تر شد و کشور در جهت گیری خود به سمتی بهتر و مناسب تر حرکت کرد.
وی در این ارتباط ادامه داد: به عنوان نمونه در دولت یازدهم رشدی بالنده و خوبی در کشور محقق شد؛ در حوزه وزارت نیرو، به پنج هزار و 200 روستا در سراسر کشور آبرسانی شد؛ ظرفیت تولید برق به هفت هزار و 500 مگاوات رسید؛ ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی، از 150 مگاوات به 350 مگاوات افزایش یافت و با اقداماتی که انجام شده، تا پایان سال به 700 مگاوات می رسد.
محمودی افزود: این دستاوردها نشان می دهد که فکر و ذکر دولت، سازندگی، توسعه و اشتغال است.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: از طرفی دیگر، در زمینه مدیریت منابع آب، حفظ محیط زیست و تالاب ها نیز اقداماتی قابل توجه انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه «هر گاه پای صندوق های رای رفته و مشارکت داشته ایم، حاصل این مشارکت را در زندگی خود به صورت مستقیم یا غیرمستقمی مشاهده کرده ایم» گفت: با هر فکر، ایده و سلیقه ای باید دست به دست هم بدهیم و کارها را جلو ببریم.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: همچنان که وجوه مردم اندک اندک در سیستم بانکی جمع می شود و منابع مالی بزرگی برای سرمایه گذاری را فراهم می کند، شرکت تک تک افراد در انتخابات نیز فضای سرمایه گذاری اجتماعی را فراهم می آورد.
وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات پشتوانه یک کشور است و مشارکت مردم باعث می شود آن کشور آسیب ناپذیر شود.
محمودی اظهار امیدواری کرد که با حضور مردم در انتخابات روز جمعه، چهار ساله آینده را در تداوم چهار سال قبلی به پیش ببریم تا زیرساخت ها گسترده تر و آرامش اجتماعی و امکانات رفاهی کشور توسعه بیشتری پیدا کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
رئیس دولت دوازدهم تا سال 1400 مسئولیت قوه مجریه را بر عهده دارد.