صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از پروژه‌های استان اردبیل:

تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در اولویت است

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از پروژه‌های اجرا شده و یا در حال اجرای استان اردبیل گفت: تکمیل واحدهای مسکن مهر با تأکید رئیس‌جمهور اولویت اساسی ماست که امیدواریم هر چه سریع‌تر نتایج آن را مردم عیناً مشاهده کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت همراه در سفر به استان اردبیل در گام اول از ساختمان پزشکان اردبیل که در ۲۸ هزار مترمربع زیربنا در ۹ طبقه، هر طبقه شامل ۲۹ واحد طبابت، دو طبقه پارکینگ و امکانات خدماتی و رفاهی مناسب است، بازدید کرد.
در این بازدید معاون وزیر به مطلوبیت اجرای این پروژه در بهترین فضا و همجواری با بیمارستان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: به یقین این مجتمع مجهز و مناسب برای پزشکان با جانمایی مناسب در آینده از رونق بیشتری برخوردار می‌شود.
مجتمع پزشکان اردبیل که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب احداث شده، با احداث این مجتمع که در بهترین مکان برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی تعبیه شده، انتظار می‌رود با انتقال مطب پزشکان از سرچشمه اردبیل به این مکان با داشتن پارکینگ و امکانات مجهز، این مجموعه بیشتر از این رونق بگیرد.
در ادامه حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه گردشگری فندقلو و همچنین مجموعه در حال احداث گردشگری، خدماتی و رفاهی در اطراف نمین با طرح اولیه ویلا، باغ ویلا، کمپ‌های اقامتی، هتل، مجموعه‌های فرهنگی، اداری، تجاری و رفاهی، جاده سلامت، فضای سبز تعبیه شده با توجه به نزدیکی به دریای خزر و پیست اسکی آلوارس و زمین چمن مصنوعی که در کمتر از یک ساعت امکان بهره‌مندی از این شرایط مطلوب گردشگری برای مسافران فراهم می‌شود، بازدید کرد.
در این بازدید مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن قول مساعد برای اجرایی شدن این پروژه بر اساس یک طراحی مناسب را داد.
در ادامه این بازدید معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از واحدهای مسکن مهر میراشرف اردبیل بازدید کرده و ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولین فرصت مورد تأکید قرار داد.
عظیمیان همچنین از باغ شریعت اردبیل و پروژه‌های در حال اجرای منطقه نمونه گردشگری شورابیل بازدید کرد.
عظیمیان همچنین در گفت‌وگو با روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور کشورمان، بیشترین تلاش ما بر این است تا مسکن مهر را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم که این کار غیر از واحدهای مسکن مهری است که متقاضی نداشته یا زیر ۳۰ درصد پیشرفت داشته و یا پرونده‌های آن‌ها در محاکم قضایی است.
وی تصریح کرد: امیدواریم با پیشگیری‌های مستمر، مسکن مهر در سال ۹۶ به سرانجام رسیده و شاهد واگذاری این واحدها به متقاضیان باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی دیگر اولویت این سازمان را تلاش و همت برای توسعه فضاهای عمومی در شهرهای درجه دو و غیر کلان‌شهرها توصیف کرد و گفت: این کار با هدف کاستن از آسیب‌های مهاجرت فراگیر انجام می‌شود.
عظیمیان افزود: ما با عملیاتی کردن این فضاهای عمومی شامل تفرجگاه‌ها، فضاهای فرهنگی، گردشگری و... تلاشمان بر این است تا با همکاری بخش دولتی، نیمه‌دولتی و بخش خصوصی بتوانیم در این شهرها این اماکن را توسعه بدهیم تا مردم از این فضاها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه عمران و بهسازی بافت‌های تاریخی و فرسوده ما چندان مسؤولیتی نداریم، بیان کرد: ما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش نیز هستیم.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به سفر یک روزه خود به اردبیل و تصمیمات گرفته شده در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: ما هم برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و هم اجرای پروژه‌های گردشگری در این استان تصمیم گرفتیم که امیدواریم از نتایج آن مردم استان اردبیل استفاده کنند.