صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در معاملات بورس تهران رخ داد:

ورود شاخص کل به کانال ۸۰ هزار واحدی

در چهارمین روز دادوستدهای بورس تهران در این هفته خودرویی‌ها و قندی‌ها هم پای هم رشد کردند
اما تعداد زیادی از نمادهای گروه فلزات اساسی با روند کاهشی همراه شدند. امروز شاخص کل توانست بار دیگر کانال ۸۰ هزار واحدی را رد کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۱۲۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۷۴ واحد رشد عدد ۱۷ هزار و ۳۹۸ واحدی را تجربه کرد.
شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۸۵ واحد افزایش تا رقم ۸۷ هزار و ۴۶۴ واحدی بالا رفت همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۰۶ و ۴۵۵ واحد رشد کردند.
در معاملات امروز نماد پالایش نفت بندرعباس با ۳۳ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد بیش از ۶۰ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود. پس از این نماد گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان سایپا و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص کل داشتند.
گروه مپنا نیز با ۱۲ واحد تاثیر منفی روی شاخص کل بیشترین نقش کاهنده را بر دماسنج بازار سرمایه داشت، پس از این نماد ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی فجر و پتروشیمی جم بیشترین نقش کاهنده را روی نماگر بازار گذاشتند.
امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کوک و سوخت هسته‌ای تمامی نمادها به جز یک نماد به صورت یکدست در قیمت پایانی رشد اندکی را نشان دادند. همچنین در گروه خودرو نسبت به روزهای گذشته افزایش قیمت پایانی بیشتری را شاهد بودیم به طوری که در این گروه اکثریت نمادها با رشد اندکی در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله مواجه شدند.
اما در گروه فلزات اساسی وضع کمی متفاوت بود. در این گروه تعداد زیادی از نمادها شاهد روند کاهشی در قیمت پایانی بودند و تعداد اندکی هم مقدار کمی رشد کردند.
قندی‌ها نیز شرایط کاملا متفاوتی را تجربه کردند و همگی به صورت یکدست در قیمت پایانی رشد کردند و چندین نماد دراین گروه بیش از سه درصد با افزایش در قیمت پایانی مواجه شدند.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۲۹ میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۱۲ میلیون و ۱۷۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۶۰۴ نوبت دادوستد بود.
آیفکس نیز امروز ۱.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱۶.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۰۹ میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد.