صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اولین جلسه اقتصادمقاومتی استان تهران:

اولین جلسه اقتصادمقاومتی استان تهران با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت برگزارشد

در راستای پیگیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی استان اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان در سال جدید...
با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور،سید حسین هاشمی استاندار تهران و رئیس ستادفرماندهی اقتصادمقاومتی استان و مسئولین اجرایی استان تهران در محل استانداری برگزارگردید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی تهران ، محمد رضا نعمت زاده ،وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گزارش خوبی  از عملکرد دستگاه های استان تهران در اجرای اقتصاد مقاومتی ارایه شد گفت: در اکثر زمینه ها از جمله حوزه جهادکشاورزی موفقیت چشمگیری در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی استان شاهد هستیم.
وی افزود: از جمله برنامه های مهم اجرا شده در استان تهران در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش بهره وری مصرف آب با نوین سازی سیستم آبیاری است که در این جلسه گزارش آن ارایه شد.
نعمت زاده ادامه داد: تزریق آب به سفره های آب زیرزمینی موجب بروز مشکلاتی از جمله فرونشست زمین در برخی از نقاط تهران شد که با برنامه های پیش بینی شده کنترل و مدیریت شده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت به موضوع میزان بارندگی استان تهران که در نشست اشاره شد پرداخت و عنوان کرد: در سالجاری تا امروز، میزان بارندگی در استان تهران شرایط مطلوبی ایجاد کرده است  و از متوسط بارندگی طی 40 سال گذشته بیشتر بوده است.
نعمت زاده احیای نقاط محروم در استان تهران را از جمله اقدامات مهمی دانست که در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان اجرا شده است و تصریح کرد: با کمک بسیج سازندگی و همکاری مردم در برخی از نقاط استان تهران از جمله اسلامشهر ، کمک رسانی به مردم مستضعف و حاشیه نشین انجام شده است و در تلاشیم تا چهره محرومیت را از بین ببریم.
وی با تاکید بر توجه به بخش های تولیدی اعم از کشاورزی ،صنعتی و خدماتی در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع برون گرایی را در دستور کار داریم .
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به توانمندی های پایتخت از نظر نیروی انسانی و امکانات مالی و لزوم برنامه ریزی مشخص دستگاه ها گفت: سامانه ای برای دریافت اطلاعات صادرات بنگاه ها راه اندازی خواهد شد.
در ادامه این نشست،استاندار تهران نیز با تاکید بر ضرورت ساماندهی صنایع استان تهران گفت: برخی از صنایع استان تا 25 سال عمر دارند و باید نوسازی شوند و به دلیل محدودیت ایجاد صنایع جدید در استان تهران  با همکاری وزارت صنعت،معدن و تجارت ایجاد شهرک های صنعتی  در دستور کار قرار گرفت.
هاشمی در پایان گفت: در شهرستان شهریار و ملارد فضایی به وسعت بیش از 5 هزار هکتار برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است و بستر خوبی برای آینده صنایع استان می شود و افزایش بهره وری و امکان رقابت را برای صنایع و صنوف به دنبال دارد.