صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر بهداشت:

۶۶ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۵۹۰ بیمارستان کشور با مراکز تبادل اطلاعات سلامت در ارتباط هستند، گفت: ۶۶ میلیون نفر...
 در کشور پرونده الکترونیک سلامت دارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم رونمایی از امضای الکترونیک و کارت هوشمند نظام پزشکی که شب گذشته در محل سازمان نظام پزشکی، افزود: افتخار وزارت بهداشت این است که در سطح منطقه و بنا برگفته دوستان در سطح جهان حرف‌هایی در زمینه سلامت الکترونیک و فناوری اطلاعات دارد.
وی ادامه داد: زمانی که کار را شروع کردیم فقط ۷۸ بیمارستان دارای خدمات الکترونیک بودند اما بستر اطلاعات آنها بسیار محدود بود و در حد انگشتان دست مراکزی بودند که بتوانند خدمات سلامت را به صورت الکترونیک ارائه کنند. همچنین تنها ۳۷ هزار پرونده سلامت الکترونیک داشتیم. در مجموع حدود سه میلیون خدمت نیز ارائه می‌شد ولی در حال حاضر در سراسر کشور  ۵۹۰ بیمارستان یعنی ۱۰۰ در صد آنها با این بخش مرتبط هستند و ۴۰ هزار واحد نیز با مراکز تبادل اطلاعات سلامت در ارتباط هستند. ۶۶ میلیون نفر نیز در کشور پرونده الکترونیک دارند و ۴۸ میلیون خدمت سلامت ارائه شده است.
وزیر بهداشت اضافه کرد: در آینده نزدیک رصد خانه وزارت بهداشت در امر پیشگیری و ارتقای داده‌های بهداشتی ثروت بزرگی را برای پژوهشگران و سیاستگزاران فراهم می‌کند. ما باید خدمات سرپایی و بستری را به سمت نظام یکپارچه الکترونیک هدایت کنیم؛ این اقدام باید در دولت آینده صورت گیرد که همکاری سازمانهای بیمه‌گر و سازمان نظام پزشکی را طلب می‌کند.
وی با بیان اینکه  الکترونیکی شدن خدمات به شفافیت و پیشگیری از خطاهای انسانی کمک می‌کند بیان کرد: امیدواریم در بحث نسخه الکترونیک، داروخانه‌ها، ازمایشگاه‌ها، انجمن‌ها و سایر مراکز نقش آفرین در حوزه سلامت شاهد حرکت عظیمی باشیم که بتواند نظام ارجاع را رقم بزند.
هاشمی با تاکید بر اینکه امروز زندگی ما به سمت الکترونیک شدن می‌رود و همه خدمات نیز باید خود را آماده کنند تا با این ساختار نوین سازگار باشند، ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم در این زمینه سلامت است؛ این امضا بخشی از زنجیره‌ای است که ما را به سمت خدماتی ازجنس الکترونیک رهنمون می‌کند. اگر زیرساخت‌ها در سراسر کشور توسعه پیدا نمی‌کرد بخشی از برنامه‌ها انجام نمی‌شد. در آینده از اشتباهات و خطاهای انسانی کاسته و خدمات مقرون به صرفه می‌شود و مردم آسایش بیشتری خواهند داشت.