صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بنیاد نخبگان استان قم:

مستعدان‌برتر قم از مزرعه کارآفرینی پرورش ماهی بازدید کردند

بنیاد نخبگان استان قم برنامه بازدید از مزرعه کارآفرینی پرورش ماهی روستای تاریخی ابیانه را اجرا کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به‌منظور آشنایی اجتماع نخبگانی با فرصت‌های کارآفرینی و جاذبه‌های گردشگری، بنیاد نخبگان استان قم برنامه بازدید از مزرعه کارآفرینی پرورش ماهی روستای تاریخی ابیانه را اجرا کرد.
محمد محمدرضایی؛ رییس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به برنامه‌های  فرهنگی این بنیاد، گفت: در شورای علمی چهار اردوی توانمندی و گردشگری برای سال 96 مصوب شده است که اولین آن بازدید از  مزرعه کارآفرینی پرورش ماهیِ روستای تاریخی ابیانه است.
وی افزود: این اردوهای توانمندی با هدف آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی و اجتماعی کشور به‌منظور ارتقاء خودآگاهی ملی و حس دلبستگی به میهن و همچنین افزایش آگاهی برنامه‌ریزی شد.
محمدرضایی تصریح کرد: مزرعه کارآفرینی پرورش ماهی به وسعت 20 هزار متر مربع است و به‌صورت چندمنظوره در حوزه‌های پرورش ماهی‌های زینتی و خاویاری، باغستان گل‌محمدی (تجهیزات گلابگیری)، باغ پرندگان (در محدودۀ کوچک) فعالیت می‌کند که مستعدان‌برتر و دانشجویان با حضور در این مجموعه با ظرفیت کارآفرینی با امکانات کم آشنا شدند.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم اظهار داشت: روستای ابیانه به اعتبار آثار و بناهای تاریخی زیاد از زمره استثنایی‌ترین روستاهای ایران به شمار می‌آید و مستعدان‌برتر در این مکان با  شکوه معماری بومی آشنا شدند .
وی در پایان یادآور شد: از سال 94 تاکنون پنج اردوی توانمندسازی و گردشگری و فرهنگی از کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی(ره) ، غار نخچیر و مشهد اردهال و همچنین بارش رصدی و نیز بازدید از مزرعه تولید ماهی و روستای ابیانه انجام شده است.