صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد:

جای خالی فرماندهی بخش خصوصی در اقتصاد ایران

جهانگیری گفت: من با تمام وجود معتقدم و براین باورهستم که بخش خصوصی باید میدان دار واقعی اقتصاد این کشور باشد و ما نیز باید...
 با تمام وجود از آن حمایت کنیم
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اگزیم نیوز، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با تمام وجود معتقدم و براین باورهستم که بخش خصوصی باید میدان دار واقعی اقتصاد این کشور باشد و ما نیز باید با تمام وجود از آن حمایت کنیم.
 اسحاق جهانگیری عصر روزگذشته درگردهمایی صنعتگران و مهندسان که در سالن والیبال حجاب برگزارشد، افزود: من اگرمی گویم که بخش خصوصی باید میدان دار باشد به عنوان کسی این حرف را می زنم که حتی در یک کارخانه سهم ندارم و کار اقتصادی و شخصی نکرده ام، باید ازبخش خصوصی و سرمایه دار حمایت کنیم، باید از نخبگان کشور دفاع کرده و مسیر توسعه کشور را هموار کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شما بیایید، ما هستیم و با همدیگر این مسیر را طی می کنیم، مسیری را می رویم که به پیشرفت و سربلندی ایران منجر شود.
جهانگیری اظهارداشت: رهبرمعظم انقلاب، رئیس جمهوری و رئیس دولت اصلاحات پیشرفت ایران را می خواهند، این پیشرفت دست یافتنی، شدنی و ترسیم یک شئی رویایی نیست. ملت ایران و جوانان تحصیلکرده می توانند راه پیشرفت را ایجاد و مسیر توسعه را هموار کنند.
وی در ادامه گفت:مشاهده کردید که دوران سختی هم بر ملت و هم بر کشور گذشت اما آن دوران را با حضور و رای به موقع خودتان در سال 92 اصلاح کردید.
جهانگیری افزود: بخش قابل توجهی از مشکلاتی که پیش روی کشور بود، رفع شد. خیلی از آوارهایی که بر سر کشور خراب شده بود برداشته شد. ما وقت زیادی صرف آوار برداری در سیاست خارجی کشور کردیم و ایران هراسی که در دنیا شکل داده بودند را از بین بردیم.
این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: ما آن روزهای تلخی را فراموش نکردیم که بیماران سرطانی و خاص ایرانی برای یک دارو، داروخانه به داروخانه و شهر به شهر می گشتند. ما فراموش نکردیم که کشتی ها به سمت ایران می آمدند و در دریا می ماندند و می گفتند که پول بفرستید تا کشتی را تخلیه کنیم. مجبور بودیم که پول به صورت چمدانی جا به جا کنیم.
جهانگیری اضافه کرد: ما فراموش نکردیم در داخل کشور عده ای نیروها و شخصیت های انقلاب را رو در روی هم قرار دادند. سرمایه های کشور را فرسوده کردند و نیروهای انسانی کشور در این مقابله ها فرسوده شدند.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: ما فراموش نکردیم که با اقتصاد، فرهنگ و هنرمندان این کشور چه کردند اما شما سال 92 این مسیر را اصلاح کردید و ما امروز در پیشگاه ملت می توانیم بگوییم که به آن نقطه مطلوبی که می خواستید، نرسیدیم ولی تلاش کردیم که بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.
وی افزود: اقرار می کنیم که هنوز مشکلات مهمی در زندگی مردم ایران و صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایران وجود دارد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: دلمان می خواهد که یک فضای رقابتی صحیح درست کنیم که هر ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری بتواند در ایران سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و تولید کند و فرزندان این کشور شغل آبرومند داشته باشند و باید به این سمت برویم.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: صنعتگران و مدیران خودتان را برای کارهای بزرگ در ایران آماده کنید. باید ایران پیشرفته شود.
وی افزود: آیا جفایی بزرگتر از این در حق ملت بزرگ ایران نیست که از میادین مشترک نفتی و گازی ما کشورهای کوچک بیشتر برداشت کنند و ما چون فکر کنیم که انقلابی هستیم، بگوییم اشکالی ندارد؟
این نامزد ریاست جمهوری گفت: اجازه بدهیم منابع این ملت را یک عده غارت کنند و بگوییم ما انقلابی هستیم. انقلابی بودن به این است که از منابع، سرمایه های مادی و پیشرفت های این ملت حفاظت و حراست شود.
وی افزود: همه از ما و شما انتظار دارند به چالش بزرگ بیکاری خاتمه دهیم. فرزندان ایران باید شغل داشته باشند . نباید اجازه دهیم از فقر و نیازمندی این ملت عده ای سوءاستفاده کنند و این ملت را به بند بکشند. ما باید ملت آزاده ای داشته باشیم که راهش این است که نیازهای مادی ملت را برطرف کنیم. ما باید معیشت این ملت را درست کنیم. باید کاری کنیم که ملت ایران زندگی شرافتمندانه داشته باشد و از دسترنج خودش استفاده کند.
جهانگیری ادامه داد: من با اطمینان به شما صنعتگران، مدیران و بخش خدمات می گویم که می توانید این کار بزرگ را انجام دهید و شغل ایجاد کنید. دیگرانی که می گویند این کاره نیستند. من به دلیل پشتوانه ای که از شما سراغ دارم، این را می گویم. مردانه به صحنه عمل بیایید.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: منابع وجود دارد، ما برای تامین منابع و سرمایه گذاری شما، هم منابع خارجی و هم داخلی فکر کردیم و راهکار داریم. دهها میلیارد دلاری که در صندوق توسعه ملی است؛ متعلق به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.
وی افزود: نگذاریم جوانان این کشور نسبت به آینده شغلی خود اطمینان پیدا نکنند. ما مکلف به این هستم که آینده خوبی برای جوانان و این کشور ایجاد کنیم. ما استعداد این را داریم که قدرت اول اقتصادی در منطقه باشیم.
جهانگیری گفت: در انتخابات حضور پیدا کنید. نگذارید راه رفته دوباره برگشت پیدا کند. حتما دیگران به انواع و اقسام روشها دنبال این هستند که مسیر طی شده را ناتمام بگذارند. آنهایی که منافعشان در خارج از کشور و ضربه زدن به مدیران اقتصادی این کشور است. آنها نمی خواهد، بگذارد این مسیر تکمیل شود.
وی تاکید کرد: بیایید به صحنه و انتخابات را جدی بگیرید . سرنوشت کشور در این انتخابات تعیین می شود. آینده ایران در این انتخابات رقم می خورد. دکتر روحانی با تمام وجود به صحنه آمده است. ما از آبرو و توانمان باید برای ایران بگذاریم.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: روز 29 اردیبهشت هرکس در هرجا هست بر خود وظیفه بداند که افراد دیگر را تشویق کند و به صحنه انتخابات بیاورد. انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی همه هم است و ریاست جمهوری تعیین کننده سرنوشت آینده است.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: ما برنامه خوبی برای توسعه کشور تهیه کردیم. من با اطمینان به شما می گویم بسیاری از ضعف های این دولت که به دلیل گرفتاری های زیاد به وجود آمده بود را در آینده حل می کنیم.
وی تاکید کرد: حتما مسیر صادرات و توسعه ایران را هموار می کنیم و با کمک همدیگر مسیر توسعه را به سرعت پیش می بریم.