صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

دولت ریل‌گذاری درستی در مسیر استیفای حقوق زنان کرده است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این که استیفای حقوق زنان در مسیردرستی قرار گرفته است، گفت: برای اولین بار، عملکرد...
 ساختار مرجع ملی زنان و خانواده به عملکرد واقعی خود نزدیک شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی در دیدار با جمعی از دختران جوان کشور که به مناسبت هفته جوان انجام شد، با قدردانی از تلاش معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در تفکیک این دو حوزه و استیفای حقوق جوانان، اظهار داشت: احیای این سازمان با این که دیرهنگام بود اما ارزش قدرشناسی را دارد که امیدواریم با این اقدام آن گونه که شایسته است پیگیر امور جوانان کشور باشیم.
وی تاکید کرد: تلاش کردیم در سه سال گذشته سرمایه اجتماعی را که با انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ احیا شد، حفظ و ارتقا دهیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه فاصله دسترسی زنان و مردان به موقعیت های سیاسی و اقتصادی را معنادار دانست و گفت: بهره مندی زنان ومردان از منابع سیاست و اقتصاد کشور باید عادلانه تر شود که در همین راستا برای تقویت سرمایه اجتماعی، تلاش های خود را در سه سطح:« ارتقاء سطح اعتماد دولت به زنان»، « ارتقاء سطح اعتماد زنان به دولت» و« ارتقاء سطح اعتماد به نفس زنان» سامان دادیم.
وی با تاکید به این که از ابتدای دولت یازدهم به موازات سایر فعالیت هایی که برای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه داشتیم، تدوین برنامه ششم را آغاز کردیم، اظهار داشت: در این راستا بندی که مربوط به حوزه زنان و خانواده به ویژه استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه ها بود را بررسی کردیم که هنوز محقق نشده است، لذا تلاش کردیم دوباره طی ۵ سال آینده در دستورکار قرار گیرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این که استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در مسیردرستی قرار گرفته اما جای کار دارد، گفت: برای اولین بار در کشور عملکرد ساختار مرجع ملی زنان و خانواده با همکاری بازوهای اجرایی در استان ها، فعالین نهادهای مدنی و دانشگاهیان به عملکرد واقعی و ماموریت خود نزدیک شده است.
مولاوردی با تاکید به این نکته که کامیابی و ناکامی ها در این مسیر باید با توجه به همه جوانب سنجیده شود، افزود: در این چارچوب نیاز به تبدیل شدن به سازمان داریم چراکه سازمان زنان و امورخانواده می تواند به رفع ضعف های ارتباطات تشکیلاتی و اثربخشی بسیار کمک کند.
وی در ادامه با بیان این که همه جوانان اعم از دختر و پسر خواهان آن هستند که حفظ کرامت و حقوق انسانی، اجتماعی، مدنی و اقتصادی شان محترم شمرده شود، خاطرنشان ساخت: اتفاق و تحولی مهم که در این دوره رخ داده و در کشور سابقه نداشته، ارزیابی آثار تصمیمات و اتخاذ سیاست ها بر جنسیت است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رفع بیکاری را دغدغه اصلی دولت عنوان کرد و گفت: همه تلاش‌های دولت در زمینه های مختلف از جمله در عرصه سیاست خارجی برای رفع موانع رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار است.