صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

صالحی:

تا قبل از برجام امکان ساخت چنین بیمارستان مدرنی را نداشتیم

صالحی گفت: بیمارستانی که در جنب مرکز ملی یون درمانی هم زمان ساخته می شود کم نظیر و مدرن ترین نوع آن در دنیا خواهد بود
که با همکاری اتریش که پیشرفته ترین نوع این بیمارستان را در اختیار دارد ساخته خواهد شد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی پس از  کلنگ زنی مرکز یون درمانی ایران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد کلنگ زنی بیمارستان فوق تخصصی هسته ای و مرکز ملی یون درمانی برای درمان بیماری های صعب العلاج و سرطان هستیم و در غرب آسیا چنین بیمارستانی وجود ندارد.
وی گفت که این بیمارستان و مرکز با همکاری شرکت مدآسترون که یک شرکت دولتی است ساخته می شود. استفاده از شتابدهنده سینکروترون در این بیمارستان یکی از مدرن ترین تجهیزات در درمان سرطان در جهان است. از امروز تا سه سال دیگر بیمارستان ساخته می شود و دو سال هم طول می کشد تا مراحل تست انجام شود.
رییس سازمان انرژی اتمی با تشکر از ظریف که تسهیل کننده این امر بود، گفت: با تحقق برجام که تا قبل از آن برای ما مقدور نبود و دکتر هاشمی که قدم های بلندی را برداشتند با تشویق ما به انجام این کار برداشتند، افزود: این بیمارستان در اصل متعلق به وزارت بهداشت است اما سازمان امکانات را فراهم کرد و کارها برای تامین مالی این پروژه انجام شده که نزدیک به هزار میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان است.
صالحی اظهار کرد: این بیمارستان علاوه بر درمان بیماران ایرانی می تواند پذیرای بیماران در منطقه هم باشد.
وی تاکید کرد که انحصار این نوع بیمارستان در اختیار ایران است و در منطقه اگر کشوری بخواهد از این نوع بیمارستان داشته باشند با همکاری ایران و اتریش خواهد بود.
رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: پیش بینی شده بخش قابل توجهی از تجهیزات این بیمارستان در ایران ساخته شود البته تحت نظرات طرف اتریشی.
به گزارش ایسنا، اشنی برگر، شهردار شهر نیواشتاد نیز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از زیباترین روزها در تاریخ روابط ایران و اتریش و مرکز یون درمانی اتریش یک برادر پیدا کرده است به نام مرکز یون درمانی ایران. از دسامبر ۲۰۱۶ در مرکز اتریش بیماران معالجه می شوند که نتایج خوبی این نوع درمان داشته است.
وی گفت: باید از معاون رییس جمهور ایران تشکر کنیم که این پروژه را پیش بردند. کارشناسان شرکت مدآسترون مرحله به مرحله برای ساخت این بیمارستان همکاری خواهند کرد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این بیمارستان مدرن  باشیم.
وی بار دیگر از صالحی و سفیران دو کشور و سایر همکاران تشکر کرد و گفت: یقین دارم افتتاح این بیمارستان در آینده نه چندان دور توجه جهانیان را به خود جلب خواهد کرد.