صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

فشاری که ورزشگاه آستان قدس به فوتبال مشهد وارد می‌کند

ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد با وجود گذشت 12 سال از افتتاح، هنوز ترمیم نشده و شرایط مساعدی ندارد.
حضور همزمان دو تیم مشهدی در لیگ برتر سبب شده تا در سال‌های اخیر فشار زیادی روی ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد باشد. در حالی که توقع می‌رفت با افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) آستان‌قدس فشار از روی ورزشگاه ثامن برداشته‌ شود اما عدم برگزاری هیچ‌یک از مسابقات لیگ برتری در ورزشگاهی که انگار صرفا افتتاح شده و قرار نیست به این زودی‌ها دیداری در آن برگزار شود، سبب شد تا دوباره علاقه‌مندان به فوتبال خراسان برای تماشای دیدار تیم‌های محبوب خود راهی ورزشگاه ثامن شوند.
حالا باید منتظر ماند و دید که در نهایت، مدیران تربیت بدنی آستان قدس همکاری لازم را جهت خدمات‌دهی ورزشگاه امام رضا(ع) به تیم‌های لیگ برتری خواهندداشت یا اینکه ثامن مجبور خواهدبود برای چهاردهمین سال متوالی، هر هفته پذیرای بازی‌های خانگی تیم‌های مشهدی در لیگ برتر فوتبال باشد.
نکته دوم اینکه ورزشگاه ثامن برای آغاز ترمیم خود نیازمند بودجه است، بودجه‌ای که البته به واسطه رقم بالای آن نیازمند تخصیص اعتبار از سوی وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز است.
برادران: ثامن به ترمیم نیاز دارد
«محمدمهدی برادران» رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی در رابطه با خبر منتفی شدن ترمیم این ورزشگاه تصریح کرد: واقعیت این است که شرایط این ورزشگاه اصلا خوب نیست و استفاده مداوم از آن سبب شده تا از کیفیت این ورزشگاه کاسته‌شود. ورزشگاه ثامن با توجه به حضور دو تیم مشهدی در لیگ برتر نیاز مبرمی به ترمیم دارد اما هزینه‌ها به قدری بالاست که انجام این کار در توان ادارات استانی نیست و باید ازاعتبارات ملی برای ترمیم ورزشگاه ثامن استفاده شود.
وی افزود: امیدواریم اتفاقات خوبی در ادامه رخ دهد و شاهد تامین اعتبار لازمه از سوی وزارت ورزش و جوانان باشیم. همچنین در خصوص ورزشگاه امام رضا (ع) نیز طبق صحبتی که با قائم‌مقام آستان قدس رضوی داشتم ایشان تاکید کردند که نگاه آستان قدس به این ورزشگاه برای درآمدزایی نیست و رقم‌هایی که مبنی بر درخواست آستان‌قدس برای ارائه خدمات به تیم‌های مشهدی اعلام می‌شود صحت ندارد.
ولی‌پور: تا اعتبار تامین نشود، ترمیم آغاز نمی‌شود
اما «هوشنگ ولی‌پور» معاونت توسعه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص آغاز ترمیم ورزشگاه ثامن اظهار کرد: با توجه به حضور دو تیم مشهدی در لیگ برتر تصمیم گرفته‌ایم تا زمانی که تامین اعتباری صورت نگرفته این کار را آغاز نکنیم، زیرا نمی‌خواهیم در میانه‌های راه اتفاق بدی برای فوتبال خراسان به واسطه عدم تامین اعتبار رقم بخورد.
وی در خصوص قیمت‌گذاری مربوط به ورزشگاه امام رضا (ع) تصریح کرد: هر سال در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، کمیته نرخ‌گذاری تشکیل جلسه می‌دهد و برای تمامی اماکن ورزشی با توجه به امکانات و خدمات‌دهی آنها قیمت‌ مشخصی تعیین می‌شود. هم‌اکنون تنها نرخ مربوط به ورزشگاه امام رضا (ع) باقی مانده که باید در جلسه‌ای مشترک با مسئولان تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی که بعد از انتخابات برگزار خواهدشد، نرخ‌گذاری را انجام دهیم.
سلاطین: پروسه ترمیم ثامن حداقل 9 ماهه است
«مهدی سلاطین» مدیر مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد در خصوص خبر منتفی شدن پروژه ترمیم این ورزشگاه اظهار کرد: نخستین بار در 8 ماه قبل صحبت‌هایی مطرح شد اما اتفاقی نیفتاد. آخرین بحثی که در خصوص ترمیم ورزشگاه ثامن وجود دارد این بوده که ان‌شاءالله قرار است بودجه مربوطه به ترمیم چمن، اسکوربورد، پیست تارتان و ... تخصیص یابد.
وی افزود: ان‌شاءالله طی روزهای آینده اتفاقات خوبی رقم خواهدخورد. باید منتظر ماند و دید که در نهایت تامین اعتبار لازمه صورت می‌گیرد یا خیر؟این پروژه و تامین اعتبار آن مربوط به اعتبارات کشوری است ولی اداره کل ورزش و جوانان رایزنی‌های خوب و قابل توجهی داشته و امیدواریم که نتیجه خوبی در نهایت رقم بخورد.
سلاطین در خصوص اینکه زمان لازم برای ترمیم ثامن چقدر است، پاسخ داد: این پروژه حداقل 9 ماه زمان می‌خواهد و اگر خللی در کار وارد نشود و بودجه لازمه تخصیص یابد، ورزشگاه ثامن نهایتا در نیم‌فصل دوم آماده میزبانی از تیم‌های مشهدی خواهد بود. امیدواریم که اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد، زیرا کلانشهری مثل مشهد با حضور2 تیم در سطح نخست فوتبال ایران نیاز مبرمی به 2 ورزشگاه تراز اول دارد.