صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر عامل نفت و گاز پارس:

قبل از برجام می گفتند اسم قرارداد را نیاورید، فقط در مورد مسائل فنی بپرسید

مشکین فام گفت: فقط جواب مباحث فنی می دادند، حتی می گفتند صحبت کردن با شما ممنوع است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, محمد مشکین فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به برخی اظهارنظرهای کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر بی تاثیر بودن برجام در زندگی مردم اظهار داشت: قبل از برجام برای رساندن به موقع کالا به پروژه ها حتی بعضا مدیر عامل سابق مجبور می شد که ورود کالاها را پیگیری کند.
وی افزود: در شرایط عادی مدیر عامل یک شرکت عملیاتی نباید دنبال ورود کالاها و یا شیر و اتصالات برود مثلا در آن زمان هر آن ممکن بود با واکنش پلیس مواجه شود و یا باید محرمانه وارد می شد و با تمام این شرایط  در نهایت نیز کالا داده نمی شد.
مشکین فام تصریح کرد: الان کافی است اراده کنیم ، بعد از یک ماه تجهیزات وارد و تحویل داده می شود در حالی که قبلا هیچ کس جرات نمی کرد با ما صحبت کند حتی جواب ایمیل ما را نمی دادند چه برسد به اینکه مواد و تجهیزات در اختیار ما قرار دهند.
وی توضیح داد: در آن زمان یک شرکت فرانسوی یک سال به ما می گفت که اسم قرارداد نیاورید و فقط در مورد مسائل فنی سوال بپرسید یعنی جواب مباحث فنی می دادند، حتی می گفتند صحبت کردن با شما ممنوع است.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد:  در صنعت نفت نمی توانیم دور خودمان حصار بکشیم باید با دنیا تعامل داشته باشیم که بتوانیم کارمان را انجام دهیم، با حصار به جایی نمی رسیم.
وی با اشاره به هزینه هایی که قبل از برجام برای اجرای پروژه ها تحمیل می شد، گفت: اگر فقط رقم قراردادهای فازهای 17 و18 و15 و16 را با قبل از برجام مقایسه کنیم به تاثیر برجام در کاهش هزینه های پروژه ها پی می بریم.