صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تهیه کننده فیلم «جامه دران»:

باید به عملکرد دولت یازدهم در حوزه هنر نمره قبولی داد

تهیه کننده فیلم سینمایی «جامه دران» گفت: دولت یازدهم، هنر را از وضعیت احتضار نجات داد، از این رو باید به عملکرد این دولت در حوزه هنر نمره قبولی داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سیدجمال ساداتیان  با اشاره به نحوه عملکرد دولت تدبیر و امید در زمینه فرهنگ و هنر اظهار داشت: متاسفانه طی دولت نهم و دهم خلاءها و مشکلات زیادی در حوزه سینما و فرهنگ و هنر به وجود آمد اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، تلاش های زیادی برای رفع این خلاءها و مشکلات صورت گرفت. 
وی با بیان اینکه دولت یازدهم زخم های عمیق و برجامانده بر پیکر هنر رو به احتضار کشور را التیام داد، افزود: شاید تنها نقد به دولت یازدهم در زمینه فرهنگ و هنر، توقیف یا ممیزی بعضی از فیلم ها باشد یا اینکه در حوزه موسیقی این سوال مطرح است که چرا دولت از صدور مجوزهای اجرای کنسرت دفاع نکرد، با این وجود در مجموع خط مشی دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر علیرغم برخی گلایه ها، قابل قبول است. 
تهیه کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» ادامه داد: به نظرم اگر دولت آقای روحانی با همین فرمان حرکت کند و در دولت دوازدهم استمرار داشته باشد، می توانیم شرایط قابل قبولی را برای دست اندرکاران حوزه هنر و مخاطبان آن رقم بزنیم زیرا با توجه به تمرکز دولت در حوزه اقتصاد و بهبود نسبی وضعیت اقتصادی مردم، به تدریج گرایش آنها وقتی نیازهای معیشتی تامین شود، به حوزه فکر و اندیشه و اوقات فراغت افزایش می یابد و تئاتر، سینما و موسیقی رونق می گیرد. 
ساداتیان با بیان اینکه افزایش مخاطبان هنر، مطالبات مردمی از این عرصه را بیشتر خواهد کرد، گفت: با افزایش توجه مردم به فرهنگ و هنر، انتظارات مردم نیز در این بخش افزایش خواهد یافت و در اینجاست که باید بدانیم چطور می توانیم زیرساخت ‌های فرهنگی را توسعه داده و خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم. 
تهیه کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه ‌سوری» درباره جناح بندی های سیاسی و حمایت هنرمندان از نامزدهای انتخابات نیز عنوان کرد: طبیعی است که همه مردم مثل هم فکر نمی کنند. اما برخی هواداری ها به دلیل این است که عده ای که از این حمایت منتفع می شوند، از یک نامزد تعریف می کنند و اگر نفعی نبرند، انتقاد می کنند. 
ساداتیان خاطرنشان کرد: ممکن است اظهارات یک نامزد به مذاق عده ای خوش بیاید و حس کنند سفره ای پهن شده است. برخی از این طرفداری ها ممکن است مربوط به تمایلات سیاسی باشد و کاندیداها با بیان نقطه نظرات خود مخاطبانی در بین مردم پیدا کنند به هر حال این جناح بندی ها طبیعی است.