صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل ‌اقتصادی استانداری خوزستان‌:

نورد آلومینیوم مسجدسلیمان با ظرفیت تولید یک میلیون تنی به بهره‌برداری می‌رسد‌

مدیرکل ‌اقتصادی استانداری خوزستان گفت: شرکت نورد آلومینیوم در مسجدسلیمان تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد که ‌‌ظرفیت تولید یک میلیون تن آلومینیوم را دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، رضا قیصی‌پور امروز در نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز و فعالان بخش خصوصی خوزستان با هیئت تجاری لهستان اظهار داشت: با توجه به پذیرفتن برجام در کشور اتفاقات خوبی افتاد و شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه به طور هفتگی هیئت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های عمرانی در کشور حضور پیدا می‌کنند، افزود: خوزستان در بخش‌های مختلف اقتصادی بعد از تهران و در حقیقت دومین استان کشور در تولید 75 درصد تولید ناخالص داخلی است.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به حوزه نفت و گاز گفت: 86 درصد ذخایر نفت و گاز در خوزستان همچنین ظرفیت تولیدات پتروشیمی 26 میلیون تن و اکنون 18 میلیون تن تولید داریم که بخش عمده تولیدات صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های مشارکت نفتی بین کشور ما و عراق قریب به 300 هزار بشکه تولید داریم، عنوان کرد: علاوه بر اینکه خوزستان در حوزه نفت مزیت دارد استان در تولید محصولات کشاورزی از قبیل گندم، کلزا و نیشکر رتبه اول را کسب کردیم.
قیصی‌پور در ادامه توضیحات خود درباره پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان بیان کرد: در حوزه تولید برق و انرژی خوزستان حدود 12 هزار وات برق تولید می‌کند که تقریبا 20 درصد برق کشور از خوزستان تامین می‌شود همچنین استان خوزستان از نظر صادرات به کشورهای خارجی ظرفیت بسیار خوبی دارد.
وی خطاب به هیات‌های تجاری لهستان تصریح کرد: با توجه به آشنایی طرفین به توانمندی‌ها در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره لازم است که ارتباط بیشتری صورت گیرد تا به یک نقطه مشترک برسیم و مشارکت خود را آغاز کنیم همچنین وارد عملیات اجرایی شویم.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد: شرکت نورد آلومنیوم در مسجدسلیمان تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد که این شرکت ظرفیت تولید یک میلیون تن آلومنیوم را دارد همچنین زمینه بسیار خوبی برای صادرات فراهم می‌کند.