صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر صنعت:

واحدهای صنعتی متوقف در کشور به 5675 واحد کاهش یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن انتقاد از ارائه مطالب غیرکارشناسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت:

 با اعمال سیاست های حمایتی دولت تدبیرو امید، تعداد واحدهای صنعتی متوقف به 5675 واحد کاهش یافت که این رقم معادل 14 درصد کل واحدهای دارای پروانه بهره برداری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، «علی یزدانی» با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای صنعتی در دولت تدبیر و امید روبه رشد است، افزود: در این دولت بیش از 14 هزار و 795 قرارداد جدید سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی امضا شده است. 
مدیرعامل‌ سازمان صنایع ‌کوچک و شهرک های صنعتی ایران تعطیلی 41 درصدی واحدهای صنعتی را اظهارنظری غیر کارشناسی عنوان کرد و گفت: روند تعطیلی‌ واحدهای صنعتی در طول دولت تدبیر وامید با بهبود فضای کسب وکار پس از برجام و اقدام هایی نظیر آسیب شناسی واحدهای صنعتی و بهسازی و نوسازی آنها سیرکاهشی داشته است.
یزدانی تصریح کرد: با شناسایی و آسیب شناسی معضلات صنعتگران مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، سیاست راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی در دستورکار سازمان قرار گرفت.
وی افزود: علاوه بر راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل، در سال 95 نیز طرح رونق و اقدامات ضد رکود دولت با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت، به طوریکه در پایان سال گذشته تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی با رشد 33.5 درصدی به 39 هزار و 256 واحد افزایش یافت.
مدیرعامل سازمان صنایع ‌کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در طول دولت یازدهم در کل شهرک ها ونواحی صنعتی بیش از هشت هزار و 99 واحدصنعتی با اشتغال 132 هزار نفر به بهره برداری رسیده اند، که از این تعداد ، 3468 واحد صنعتی با اشتغال بیش از 57 هزار نفر در شهرک ها ونواحی مجددا به چرخه تولید بازگشته اند.