صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران:

پالایشگاه‌های نفت ایران در مسیر توسعه و بهبود کیفیت قرار دارند

پالایشگاه‌های کشور با اجرای طرح‌های بهبود فرآیند و توسعه ای در مسیر افزایش تولید و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و نفت گاز...
و کاهش تولید نفت کوره قرار گرفته اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علیرضا آرمان مقدم، مدیر برنامه ریزی تلفیقی این شرکت در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: با آغاز فعالیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهد پالایش نفت خام و میعانات گازی در ١٠ پالایشگاه هستیم که کشور را بزودی در تامین بنزین کشور به مرحله خودکفایی و در مراحل بعدی صادرات می‌رساند.
وی افزود: پالایشگاه‌های قدیمی کشور با اجرای طرح‌های توسعه ای و آپ گریدینگ برای کاهش نفت کوره و همچنین افزایش کیفیت فرآورده ها مطابق با استاندارد یورو ٥ گام بر می‌دارند.
به گفته مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، اجرای طرح‌های فوق در پالایشگاه های اصلی کشور نیازمند سرمایه گذاری بیش از ١٥ میلیارد دلار است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های پالایشگاهی سرمایه گذاری از طریق فاینانس کشور چین در پالایشگاه آبادان صورت گرفته و در پالایشگاه اصفهان نیز مراحل نهایی مذاکرات تامین مالی از طریق خطوط اعتباری کشور کره جنوبی در حال پیگیری است.
آرمان مقدم اعلام کرد: همچنین اقداماتی جهت اجرایی شدن طرح های کاهش نفت کوره در پالایشگاه های تهران و بندرعباس با شرکت‌های ژاپنی و کره ای انجام شده که در حال حاضر با تکمیل مطالعات وارد مراحل بعدی از جمله مذاکرات فایناس شده است.
وی افزود: در پالایشگاه تبریز مطالعات طرح جامع که شامل پروژه کاهش نفت کوره نیز می شود از سوی شرکت کره ای در حال انجام است.