صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر علوم اظهار کرد

رشد 110 درصدی مراکز کارآفرینی و نوآوری در دولت یازدهم

مجتبی شریعتی نیاسر افزود: اشتغال ایجاد شده در حوزه دانش بنیان در این مدت 50 درصد رشد داشته و امروز 32 هزار جوان در پارک های علم و فناوری...
 کشور مشغول بکار هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شریعتی نیاسر با اشاره به صادرات 14 میلیون دلاری کالاهای دانش بنیان در سال 92، خاطرنشان کرد: این میزان صادرات در سال 95 با 10 برابر رشد 140 میلیون دلار شده است.
معاون وزیر علوم اظهار کرد: دولت توانسته شتاب علمی کشور را از رتبه 25 در سال 92 به رتبه نخست دنیا در سال 95 برساند.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها محور اصلی انعکاس فعالیت های دولت و حاکمیت به عموم جامعه هستند، گفت: با شناخت درست رسانه می توان از ظرفیت آن به نفع مردم بهره برد.
شریعتی نیاسر با اشاره به گام های مثبت دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی، تصریح کرد: این دولت توانست اقتدار مراکز علمی، ارتقای کیفی آنها و کنترل کمی وضعیت آموزش عالی در کشور را بازگرداند.
معاون وزیر علوم اظهار کرد: در دولت قبل تعداد مراکز علمی شاهد رشد نامتوازن، بی رویه و خارج از کنترلی بوده، به گونه ای که در هشت سال 120 درصد جمعیت دانشجویی کشور افزایش داشته و تعداد مراکز نیز از 916 به بیش از 2 هزار و 800 مرکز رسیده است.
وی توجه به مهاروضعیت تشریح شده را یکی از ماموریت های اصلی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: منطقه ای کردن آموزش عالی، مدیریت منطقه ای و ماموریت گرایی دانشگاه ها از جمله کارهای مهم این وزارتخانه به شمار می آید.
شریعتی نیاسر با بیان اینکه توجه به آموزش های مهارتی یکی از مهمترین بخش هایی است که وزارت علوم برای آن برنامه ریزی کرده است، افزود: رفع خلا تکنسین های ماهر در بازار و ورود مستقیم به عرصه کار بعد از فارغ التحصیلی 2 ویژگی مهم دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی است.
معاون وزیر علوم یادآور شد: این دولت توانست دانشگاه پیام نور را روی ریل خود برگرداند و در این راستا تا کنون بیش از 250 مجوز آموزش های مجازی و الکترونیکی برای این دانشگاه صادر شده است.
وی محدودسازی پذیرش دانشجو در دانشگاه های وابسته به نهادها اشاره کرد و گفت: ظرفیت این دانشگاه ها بر اساس تامین نیازهای شغلی آن دستگاه است و بیش از ظرفیت حق پذیرش ندارد.
هم اکنون بیش از چهار میلیون و 300 هزار دانشجو در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل هستند که از این میزان، حدود یک درصد آنان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.