صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بیانیه اتاق ایران در پاسخ به برخی شبهات ایجاد شده در مورد کارآفرینان و فعالان عرصه تولید از سوی نامزدهای محترم ریاست جمهوری

واردات دارای راهبرد موجب افزایش تولید و ارتقای سطح زندگی مردم است

از رقم کلی 25 میلیون نفر شاغل کشور فقط 2.5 میلیون نفر در دولت شاغلند و باقی در بخش غیردولتی در زیر چتر مدیریتی کارآفرینان مشغولند

 و لذا نامزدهای محترم اگر دغدغه جدی اشتغال دارند باید توجه کنند که راه حصول به آن از تهدید و توهین به مدیران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی نمی گذرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران، در مناظره های اخیر نامزدهای محترم ریاست جمهوری مطالبی بیان شد که در آن از واژه «واردات چی» استفاده شد. اطمینان داریم نامزدهای محترمی که از این لفظ برای محکوم کردن واردکنندگان کشور بهره جستند، خود به موارد زیر واقفند ولی برای روشن شدن اذهان شنوندگان عزیز مناظره ها شرح مختصر این حقایق را ضروری می دانیم:
بدیهی است صادرات و واردات کشور مانند همه جای جهان، دو بال تجارت خارجی و مکمل یکدیگرند. واردات سالم، قانونی و دارای راهبرد و هدایت شده موجب افزایش تولید و توسعه صادرات و ارتقای سطح زندگی مردم است. براساس آمار رسمی حدود 85 درصد واردات قانونی کشور در سال های اخیر مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و ماشین آلات بوده است که همه عناصر و عوامل رشد و توسعه تولیدند و آنچه به تولید کشور آسیب می رساند و کالاهای بنجل را به کشور سرازیر کرده و برخلاف واردات قانونی عموماً کالاهای مصرفی است، حجم لجام گسیخته قاچاق است که مبارزه با آن خدمتی بزرگ به اقتصاد کشور و زندگی مردم می باشد.
لازم به تأکید است که از رقم کلی 25 میلیون نفر شاغل کشور فقط 2.5 میلیون نفر در دولت شاغلند و باقی در بخش غیردولتی در زیر چتر مدیریتی کارآفرینان مشغولند و لذا نامزدهای محترم اگر دغدغه جدی اشتغال دارند باید توجه کنند که راه حصول به آن از تهدید و توهین به مدیران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی نمی گذرد، بلکه به آنان باید به مثابه موتور اشتغال کشور نگریست و آن ها را به ادامه کار و سرمایه گذاری امیدوار نمود.
 
بدینوسیله توجه هر عزیزی را که به زودی در مسند ریاست جمهوری می نشیند به امر خطیر بالا جلب می کنیم و انتظار داریم برای این منظور دارای برنامه و اقدام باشند. چنین است که امکان موفقیت در شعار مقدس این سال و سال های آینده که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است فراهم خواهد شد.