صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آیفکس به مدار بازگشت

حدود 2 هزار میلیارد ریال؛ ارزش مبادلات امروز فرابورس

شاخص کل فرابورس ایران در معاملات هفته گذشته روند مثبتی را ثبت کرد به گونه‌ای که طی 5 روز معاملاتی هفته پیش 15 واحد رشد را تجربه کرد
 اما در نخستین روز معاملاتی هفته جاری با روند منفی مواجه شد و امروز دوباره به مدار بازگشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، امروز یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه، آیفکس با اهرم مثبت از جانب نماد «مارون» نزدیک به 4 واحد رشد کرد و در ارتفاع 932 واحدی مبادلات امروز را پایان بخشید.
در میان نمادهای فرابورسی نمادهای «ثپردیس»، «غشهداب» و «کمرجان» تا نزدیک به 5 واحد رشد قیمتی را تجربه کردند و نمادهای «کرمان» «سدبیر» و «حریل» تا سقف 4.7 واحدی با کاهش قیمت مواجه شدند.
نمادهای «ذوب» و «چکاپا» که امروز در صدر پربیننده‌ترین نمادها قرار گرفتند به ترتیب بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران به خود اختصاص دادند. در این 2 بازار بیش از 187 میلیون سهم به ارزش افزون بر 480 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد که 57 درصد از حجم معاملات کل را در اختیار گرفته‌اند.
در همین حال نزدیک به 324 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 962 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران دست‌به‌دست شد.
مبادله بیش از 137 میلیون ورقه به ارزش 186 میلیارد ریال نتیجه نقل‌وانتقال‌های صورت‌گرفته در تابلوهای بازار پایه بود و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 226 میلیارد ریال دادوستد شد که اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم با مبادله بیش از 104 هزار ورقه به ارزش 95 میلیارد ریال به بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی در این میان دست یافت.
همچنین نماد «آکورد» متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر امروز صدرنشین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شد. در تابلو ETF نقل‌وانتقال بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر 21 میلیارد ریال صورت گرفت.