صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون اقتصادی وزیر کشور:

سازمان بورس برای حل مشکلات اتاق مبادلات پدیده اعلام آمادگی کرد

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در جلسه‌ای که با دستور کار بررسی آخرین وضعیت شرکت پدیده در محل سایت پروژه پدیده شاندیز برگزار شد، سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی خود را برای بررسی مشکلات اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده اعلام کرد.
بابک دین‌پرست در نشست دستگاه‌های اجرایی کشور جهت بررسی وضعیت شرکت پدیده اظهار کرد: با توجه به نگرانی تعدادی از سهامداران مبنی بر نبودن خریدار سهام که باعث کاهش قیمت سهام شرکت شده است، مقرر شد سازمان بورس این موضوع مهم را به لحاظ فنی و قانونی مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار دهد.
وی ادامه داد: همچنین تاثیری که این موضوع در کوتاه‌مدت و تا زمانی که پروژه به رشد اصلی خود برسد، در قیمت سهام دارد نیز توسط سازمان بورس بررسی خواهد شد.
دین‌پرست با اشاره به اینکه یکی از دغدغه سهامداران کاهش قیمت سهام در اتاق مبادلات سهام پدیده است، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم سهامداران کاهش قیمت سهام در اتاق مبادلات سهام پدیده است که مقرر شد سازمان بورس راهکار قانونی خود را برای مرتفع کردن این دغدغه طی چند روز آینده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام کند.
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: یکی دیگر از مباحث مطروحه موضوعی است که توسط بسیاری از سهامداران در خصوص فرایند فعالیت جاری اتاق مبادلات، از حیث عدم امکان خرید و فروش، آنلاین نبودن، مچینگ نبودن، مشکلات فنی و اجرایی مطرح می‌شود که در این جلسه مقرر شد سازمان بورس این اشکالات را بررسی کند و در صورت صحت این موضوع در راستای اصلاح این رویه اقدام و در غیر این صورت نتایج بررسی‌های خود را به صورت رسمی اعلام نماید تا بدین ترتیب این دغدغه سهامداران نیز مرتفع گردد.
دین‌پرست همچنین در خصوص تامین مالی شرکت پدیده گفت: دومین موضوعی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تامین مالی مورد نیاز شرکت پدیده بود. بعد از اینکه مدیر عامل بانک صادرات در خلال جلسه اعلام کرد بانک‌های سپه و شهر نسبت به واریز قدرالسهم معینه خود به حساب بانک عامل یعنی بانک صادرات اقدام کرده‌اند، نماینده بانک تجارت نیز در جریان جلسه اعلام کرد هم‌اکنون هیات مدیره بانک تجارت با واریز سهم بانک مذکور به حساب بانک صادرات موافقت نموده است.
به نقل از روابط عمومی پدیده شاندیز، وی تصریح کرد: در همین راستا ما طی چند روز آینده شاهد واریز مبلغ کنسرسیوم از سوی بانک صادرات به حساب شرکت پدیده خواهیم بود. در پایان جلسه دو مصوبه بسیار خوب دیگر برای حل مشکلات شرکت پدیده داشتیم که بر مبنای آن مقرر شد حداکثر ظرف مدت یک هفته طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز شرکت پدیده برای هدفگذاری مناسب به نحوی  که منجر به افزایش رونق این شرکت، همچنین افزایش نرخ سهام و جلب سرمایه‌گذار و البته در چارچوب توافقی که با بانک‌های عضو کنسرسیوم انجام شده است، طرح‌های اجرایی مربوطه را در پروژه‌های پدیده تعیین و به ستاد تدبیر اعلام کنند. ضمن اینکه ستاد تدبیر نیز سریعا نسبت به بررسی طرح‌های پیشنهادی اقدام و نتیجه را اعلام نمایند.
دین‌پرست ادامه داد: همچنین مقرر شد ستاد تدبیر نمایندگانی را برای نظارت دقیق بر فرایند هزینه‌کردهای اعتبارات تخصیصی از سوی کنسیرسیوم و سایر منابع مالی متفرقه که برای اجرای پروژه در اختیار شرکت قرار می‌گیرد، تعیین نماید تا این نمایندگان علاوه بر فرایند هزینه‌کرد، بر عملکرد شرکت در خصوص انعقاد هرگونه قرارداد با پیمانکاران و سایر طرف‌های قرارداد، نظارت کامل داشته باشند.
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در این جلسه سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی خود را برای بررسی مشکلات اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده اعلام کرد.
4 بانک عضو کنسرسیوم مبالغ خود را برای اجرای پروژه‌های پدیده واریز کردند
سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، نیز در این جلسه گفت: 4 بانک عضو کنسرسیوم پدیده که تا به حال مبالغ خود را به حساب بانک عامل واریز کردند. با پیگیری‌های انجام شده در این جلسه 4 بانک سپه، شهر، تجارت و ملت مبالغ خود را به حساب بانک عامل واریز کردند.
وی با بیان اینکه در نوبت قبل 50 میلیارد ریال به حساب پدیده واریز شده بود، ادامه داد: به زودی نوبت دوم مبلغ کنسرسیوم به حساب شرکت پدیده واریز می‌شود.
زراعتی با اشاره به اینکه فقط بانک ملی واریزی نداشته است، افزود: با پرداخت این مبلغ مشکلات پدیده برای شروع ساخت و ساز خیلی زود حل خواهد شد.