صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

صدور ضمانت‌نامه برای صنایع کوچک الکترونیکی شد

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: در راستای پیاده سازی اهداف توسعه دولت الکترونیک، تسهیل سازی و شفاف سازی ارائه خدمات و...
 حمایت از واحدهای تولیدی، مراحل ثبت درخواست و فرایند صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک در سراسر کشور الکترونیکی شد.
سید مهدی نیازی گفت: سامانه الکترونیکی صدور ضمانت نامه پس از طراحی و رونمایی در نمایشگاه الکامپ سال گذشته و طی شدن مراحل آزمایشی  و ارائه آموزش های لازم به نمایندگان استانی صندوق،  برای کل کشور فعال شد.
عضو کارگروه توسعه دولت الکترونیک وزارت صنعت،م عدن وتجارت افزود: متقاضیان می توانند به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه مذکور از این خدمات بهره مند شوند.  این سامانه به گونه ای طراحی شده که مراحل بررسی درخواست در بخش های مختلف صندوق برای متقاضی قابل رصد و رهگیری است.
نیازی با اشاره به این‌که این سامانه امکان نظارت و پایش کلیه مراحل صدور ضمانت نامه را برای عوامل اجرایی، نظارتی و مدیران ارشد صندوق نیز فراهم می آورد، خاطر نشان کرد: الکترونیکی شدن این فرایند، مرحله مقدماتی برای تسهیل سازی و سرعت بخشیدن برای خدمات به صنایع کوچک است و در مراحل بعدی تبادل اطلاعات با سامانه های مورد نیاز ، اصلاح و یا بازنگری فرایندها و کاهش مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور ضمانت در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: توسعه دولت الکترونیک در این وزارتخانه برای  حوزه های مختلف همچون صدور مجوزها، موضوعات تامین مالی، مشوق ها و معافیت ها و... اجرایی شده است و این وزارتخانه جزو دستگاه های پیشرو در این زمینه است.
طبق اعلام صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در خصوص فعالیت این صندوق گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به موجب قانون وظیفه دارد تا موجبات توسعه سرمایه گذاری صنایع کوچک را فراهم کرده ضمن اینکه پذیرش ریسک در حوزه خرید، فروش، پیمانکاری و سرمایه گذاری را برعهده دارد. سقف هر ضمانت نامه حداکثر به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال است و  ارائه این خدمات تنها در قبال دریافت حداقل کارمزد (بین ۱ تا ۲ درصد سالانه) صورت می گیرد.
نیازی افزود: صندوق در حوزه پیمانکاری نیز ضمانت نامه های مورد نیاز پیمانکاران از قبیل شرکت در مزایده و مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام کار و کسور وجه الضمان را صادر می‌کند. تخفیف ۵۰ درصدی کارمزد صدور ضمانت نامه نسبت به بانک ها، سهولت در اخذ وثایق نسبت به سیستم بانکی، تنها ارائه دهنده ضمانت نامه تعهد خدمت را از جمله مزایای استفاده از خدمات این صندوق برای صنایع کوچک دانست. جهت مراجعه به این سامانه می توان از طریق پورتال وزارت صنعت،معدن وتجارت وسایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک مراجعه کرد.