چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کرمی در اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم و عکس فردا

مطالبه‌گری از سوی جامعه و هنرمندان برای انعکاس دستاوردهای فناورانه ضروری است

اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» با معرفی برگزیدگان و تجلیل از هنرمندان این عرصه و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛رویز کرمی؛ دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در آیین پایانی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا»،  بر ضرورت  فرهنگ‌سازی و ترویج دستاوردهای فناورانه با نگاهی هنرمندانه تاکید کرد و گفت: سال‌های اخیر در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های راهبردی رشد و توسعه قابل توجهی شاهدیم. رتبه‌های درخشان و دستاوردهای ارزنده‌ای توسط فناوران و دانشمندان کشورمان به دست آمده است اما هنوز آن‌ها را به‌خوبی منعکس نکرده‌ایم.
کرمی با تاکید بر ضرورت ایجاد احساس مطالبه‌گری عمومی از سوی جامعه و هنرمندان کشور برای انعکاس دستاوردهای فناورانه، افزود: می‌بایست زمینه و زیرساخت‌های لازم برای انعکاس دستاوردهای فناورانه در عرصه صنعت به نمایش درآید که مهم‌ترین لازمه آن ایجاد خواست عمومی است.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پیوستن «فناوری» به ساختار جشنواره فیلم و عکس «فردا» را هم‌راستا با همین هدف دانست و گفت: این رویداد تا پیش از این، صرفاً با محوریت عکس و فیلم صنعتی برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه پیشینه و توانمندی یقیناً از گذشته‌های دور در صنعت وجود داشته است و همچنین توانمندی‌ها فناورانه‌ای که به آن اشاره شد، عنوان «فناوری» به جشنواره اضافه شد.
مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه  ابراز امیدواری کرد؛ هنرمندان  با حس مطالبه‌گری تلاش کنند تا دستاوردهای فناوری را به نمایش بگذارند و تمایل داشته باشند در چنین فضایی فعالیت کنند. در همین راستا همواره دست یاری ما به‌سوی هنرمندان است.
بخش دانشجویی
در بخش دانشجویی چهارمین جشنواره فیلم و عکس صنعتی «فردا» که علیرضا بهرامی، آرش معیریان و مجید سفلایی داوری آن را برعهده داشتند، تندیس و لوح افتخار بهترین خلاقیت هنری در بخش دانشجویی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی به علیرضا محبی برای تصویربرداری فیلم «سیبک سازی یکتا» تعلق گرفت. همچنین تندیس و لوح تقدیر بهترین کارگردانی نیز به علیرضا دهقان برای فیلم «اوسیا» تعلق گرفت.
در ادامه این بخش، تندیس و لوح افتخار بهترین فیلم به روابط عمومی پالایشگاه فیلم آبادان رسید.
بخش عکس
محمود کلاری، شهاب الدین عادل، داریوش کیانی داوری این بخش را برعهده داشتند و داریوش کیانی به همراه متقیان و پرویز کرمی جوایز این بخش را اهدا کردند. در بخش مسابقه عکس (تک عکس تبلیغاتی) جایزه سوم و لوح تقدیر به پویا طالبی رسید. جایزه دوم به کیوان ابوالقاسمی و جایزه اول، تندیس و لوح افتخار بخش تک عکس تبلیغاتی چهارمین جشنواره فیلم فردا به پویا طالبی تعلق گرفت.
در بخش «تک‌عکس صنعتی» جایزه سوم به احمد صالحی رسید. جایزه دوم این بخش را آزیتا بیات از آن خود کرد و جایزه اول این بخش، تندیس و لوح افتخار به نسیم همتی تعلق گرفت.
جایزه اول بخش مجموعه عکس صنعتی به آرش جوادی برای مجموعه عکس «آلارز« رسید. جایزه دوم این بخش نیز به امید پور آذر برای مجموعه"تونل« تعلق گرفت. همچنین جایزه سوم این بخش را مهناز شفیعی مدیر موسسه تحریرکارگاه خیال برای مجموعه «سد رودبار» از آن خود کرد.
بزرگداشت مسعود معصومی
در ادامه این مراسم، نکوداشت مسعود معصومی پدر عکاسی صنعتی ایران برگزار شد. محمد مهدی طباطبایی‌نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شهاب رضویان و مسعود نجفی لوح تقدیری را به پاس گرامیداشت یاد وی به پروانه معصومی همسر سابق وی اهدا کردند.
بخش فیلم و عکس صنایع پتروشیمی
در بخش فیلم و عکس صنایع پتروشیمی ناصر باکیده، بهزاد رشیدی، حسن هندی، لوح افتخار به روابط عمومی پتروشیمی آریا ساسول رسید. در بخش فیلم‌های پتروشیمی این جشنواره، لوح تقدیر به خاطر ساخت سرود اختصاصی و نماهنگ به روابط عمومی پتروشیمی جم تعلق گرفت. لوح افتخار به خاطر همکاری با صداوسیما به خاطر ساخت فیلم « سیم آخر« به روابط عمومی پتروشیمی شرکت رازی رسید.
اما تندیس و لوح افتخار این بخش نیز به خاطر تولید فیلم «50 سال تلاش 50 سال بالندگی» به رضا خلج مدیر روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعلق گرفت. تندیس و لوح افتخار برای بخش عکس صنایع پتروشیمی را محمدمهدی رحیمیان از آن خود کرد.
تقدیر از کارآفرینان نمونه عرصه صنعت
در بخش تقدیر از صنعتگران کارآفرین، بهزاد رشیدی، مجتبی میرتهماسب و بزرگمهر مشاور وزیر صنعت و موسوی شاد مدیر روابط عمومی وزارت نفت، به پاس یک عمر تلاش صادقانه علی اصغر حاجی بابا با اهدا لوح تقدیر از زحمات او در حوزه صنعت تقدیر و تشکر کردند.
همچنین از پرویز کرمی به پاس فعالیت های تاثیرگذارش در حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در جایگاه دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تقدیر شد. علی مصریان مدیر ارتباطات بین‌الملل شرکت ایران خودرو نیز در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت.
بزرگداشت فرشاد فدائیان
دومین بزرگداشت نیز به فرشاد فدائیان اختصاص یافت. در این بخش که با حضور حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی انجام شد، از فرشاد فدائیان هنرمند مستندساز که در عرصه ساخت فیلم‌های صنعتی ید طولایی دارد تقدیر به عمل آمد.
بخش فیلم‌های بلند
مرتضی پایه شناس، بهزاد رشیدی، مهرداد زاهدیان، علیرضا قاسم خان، امیرتوده روستا، پوران درخشنده، بهروز شعیبی، علیرضا رضاداد، دکتر احمد ضابطی جهرمی داوری بخش عکس و تصویری این بخش را برعهده داشتند، تندیس و لوح تقدیر بخش پویا نمایی را به علی نیکوکار برای «زادگاه زندگی» اهدا کرد.
در بخش آیتم تبلیغاتی تندیس و لوح افتخار به امیر عباس خسروی نژاد برای نماهنگ «جام مسین» اختصاص یافت. همچنین تندیس و لوح تقدیر این بخش به محمد مهدی فکریان برای نماهنگ «فراش» اهدا شد.
برگزیدگان بخش مستند
در بخش فیلم‌های مستند لوح افتخار و جایزه ویژه به علی نیکوکار برای پژوهش فیلم «باروری ابرها« اهدا شد. لوح افتخار برای بهترین خلاقیت هنری در بخش مستند نیز به محمدرضا تیموری برای فیلم «آب، آتش، خاک» رسید. تندیس و لوح افتخار این بخش نیز به پویان شعله ور برای تدوین فیلم «پرواز تا پردیس» تعلق گرفت.
همچنین در بخش کارگردانی مستند، لوح افتخار به کاوه مظاهری برای فیلم « پرواز تا پردیس» به تهیه کنندگی سعید کرمی اهدا شد.
تندیس و لوح افتخار این بخش نیز به لقمان خالدی برای فیلم «فصل هرس» رسید و تندیس و لوح تقدیر این بخش نیز به رهبر قنبری برای «تب مسین« اختصاص یافت. همچنین تندیس و لوح افتخار نیز به مجتبی میرتهماسب برای تهیه فیلم"طبرستانی‌ها« اهدا شد.
در ادامه این مراسم جایزه ویژه صندوق حمایت و توسعه صنایع الکترونیک به شیرزاد احمدی برای فیلم «سامانه هوشمند ارتباطات خودرویی» تعلق گرفت.
بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط جهاد دانشگاهی هنر در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار شد.