صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد خبر داد:

کاشت ۳۷ هزار اصله نهال درخت در محورهای مواصلاتی شهرستان شهرکرد

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد گفت: به همت راهداران شهرستان شهرکرد ۳۷ هزار اصله نهال درخت در محورهای مواصلاتی مرکز استان کاشته شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، علیرضا مالکی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد با اعلام این خبر گفت: در هفته درختکاری، ۱۵ اسفند ۹۵ به عنوان روز بهارآفرین نام‌گذاری شد که به‌منظور توسعه فضای سبز و حفظ محیط‌زیست و آرام بخشی روحی و با ایجاد فضایی توأم با طراوت و شادابی عملیات کشت بیش از ۳۷ هزار اصله نهال درخت سرو از نوع نقره و خمره‌ای و بادام وحشی در محورهای شهرکرد - فرخ شهر، فرخ شهر تونل رخ و همچنین محور شهرکرد-کیان-طاقانک به مساحت ۶۵ هکتار آغاز شد.
وی افزود: علاوه بر پاک‌سازی حریم راه از زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و تسطیح و اصلاح شیب شیروانی کل محورهای شهرستان بیش از ۴۰ نفر از نیروهای راهداری این شهرستان نسبت به کشت این نهال‌ها در مدت بیش از ۳۰ روز مشغول به فعالیت بودند.
مالکی به هزینه‌های این طرح بزرگ که برای اولین بار در سطح استان انجام می‌گیرد اشاره کرد و گفت: نیاز به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بود که بخش زیادی از این درختان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تأمین و در اختیار این اداره جهت کاشت قرار داده شد.
رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص نحوه کاشت، تنظیم و عملیاتی کردن این اقدام خبر داد.
شایان ذکر است گونه‌های درختان انتخاب شده به صورتی است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر آفات به حداقل آب نیاز داشته و این روند تا ایجاد پوشش سبز در منظر آرایی محورهای شهرستان ادامه خواهد داشت.