صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آغاز فعالیت چالش برانگیز آلدی در چین

فروشگاه آلمانی آلدی که نامش در میان برترین فروشگاه های زنجیره ای تخفیف دار اروپایی به چشم می خورد، از ماه مارس گذشته به عنوان یک برند لوکس تجاری در چین فعالیت خود را آغاز کرده است.
این فروشگاه به تازگی در چین به صورت آنلاین، منتخبی از محصولات غذایی خود را در مقیاسی بالا عرضه کرده است اما ظاهراً چندان موفق نبوده، چراکه یک انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کیفیت پایین شکلات هایش را به چالش کشیده است.
برآورد می شود صاحبان فروشگاه های زنجیره ای آلدی جزو ثروتمندترین آلمانی ها باشند. خانواده آلبرشت با ثروت تخمینی بیش از ۱۷ میلیارد یورو، دوباره در صدر فهرست جدید «500 نفر از ثروتمندترین  آلمانی ها» در مجله Manager Magazine  قرار گرفته است.
اکنون، فروشگاه آلدی به دلیل علاقه مردم چین به محصولات آلمانی، فروش خود را در پلتفرم خرده فروشی چینی آنلاین TMall آغاز کرده است. این برند شناخته شده اروپایی محصولاتی متفاوت با آنچه در اروپا عرضه می کند، برای مشتریان چینی ارائه می کند که به وضوح نشان می دهد هدفش قشر مرفه و شهرنشین جمعیت چین است.
کریستوف شوایگر، مدیر این فروشگاه زنجیره ای در چین در گفت وگو با مجله آلمانی هفته اقتصاد درباره فعالیت این فروشگاه در چین می گوید:« بازار چین و مشتریان چینی، ظرفیت زیادی برای محصولات با کیفیت آلدی دارد.»
لوکس اما بی کیفیت
در حالی که ایده آلدی برای یافتن بازار چین ایده بلندپروازانه ای است و هنوز مدت زیادی از آغاز فعالیتش در چین نمی گذرد، اما این شرکت با نخستین چالش خود روبه رو شده است. شرکت چینی تست کیفیت مواد غذایی OKOer، کیفیت شکلات های آلدی فروخته شده در بازار چین را زیر سوال برده است. این انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، با آزمایش 11 شکلات آلدی به این نتیجه رسیده  که در تهیه آنها از روغن های معدنی استفاده شده که می توانند سرطان زا باشند.
 از 11 بسته شکلات آزمایش شده، شش بسته حاوی روغن های معدنی است و با اینکه استفاده آنها ممنوع نیست، اما در کیفیت محصول تأثیر قابل توجهی می گذارد که با ادعای آلدی مبنی بر ارائه محصولات لوکس و باکیفیت همخوانی ندارد.