صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«گاردین» نوشت:

پیام «استفن کینگ» برای هواداران «ترامپ»

«استفن کینگ» در توییتر خود پیامی را برای رای‌دهندگان به «دونالد ترامپ» منتشر کرده است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «گاردین» نوشت: «استفن کینگ» نویسنده مشهور رمان‌هایی چون «رستگاری در شائوشنگ» و «مسیر سبز» که از مخالفان سرسخت رئیس‌جمهور شدن «دونالد ترامپ» بود، در توییتر خود پیامی را برای آن‌ها که به «ترامپ» رای دادند و هنوز هم از او طرفداری می‌کنند،‌ نوشت.
این داستان‌نویس آمریکایی روز ۲۶ آوریل نوشته است: «این را مهربانانه و آرام می‌گویم: اگر شما به ترامپ رای دادید و هنوز هم فکر می‌کنید او دارد کارش را خوب انجام می‌دهد،‌ معلوم است که توجه نکرده‌اید.»
«کینگ» به نظرسنجی‌های اخیر اشاره کرده که نتیجه آن مشخص کرد تنها دو درصد از رای‌دهندگان به «ترامپ» از انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور پشیمان هستند. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد «ترامپ» به ۱۰۰ روز اول ریاست‌جمهوری خود نزدیک می‌شود اما در کل عملکردی ضعیف داشته است.
نویسنده «برج تاریک» از جمله چهره‌هایی بود که به شدت با روی کار آمدن «ترامپ» جمهوری‌خواه مخالف بود و بارها در پست‌های توییتری‌اش به او تاخته است. او اکتبر سال گذشته، ‌پیش از انتخابات نوشت: «جدیدترین داستان ترسناک من: روزی روزگاری مردی بود به نام دونالد ترامپ که می‌خواست رئیس‌جمهور شود. بعضی از مردم هم می‌خواستند او در انتخابات پیروز شود.»
او همچنین در واکنش به قانون ضدمهاجران مسلمانی که «ترامپ» اوایل دوران ریاست جمهوری خود وضع کرد و جنجال‌های بسیاری به پا کرد، نوشت: «ولگردی را تصور کنید که در مخزن گاز یک ماشین گران‌قیمت و خوب، شکر می‌ریزد. «ترامپ» همان ولگرد است و آمریکا، ‌آن ماشین.»
«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های «کینگ» چنان با گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافت.
کارگردانان بزرگ با اقتباس از رمان‌های این نویسنده فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند. فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نامدار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنک» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».