صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه خیاطان:

مشوق های بیمه ای میزان اشتغالزایی بنگاه های کوچک را چند برابر می کند

رییس اتحادیه خیاطان گفت: تشویق های بیمه ای می تواند میزان اشتغالزایی در واحدهای صنفی کوچک را تا چند برابر افزایش دهد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق اصنلف ایران، رییس اتحادیه خیاطان گفت: تشویق های بیمه ای می تواند میزان اشتغالزایی در واحدهای صنفی کوچک را تا چند برابر افزایش دهد.
حبیب اله طهماسبی نیک در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: بر اساس قانون ، اکنون کارگاه های تولیدی با ۵ نفر نیروی کار از معافیت بیمه برخوردار هستند ؛ که لازم است برای جذب نیروی کار جدید با هدف افزایش ایجاد اشتغال، باید این معافیت ها  افزایش یابد.
وی خواستار اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی برای جذب نیروی کار جدید در بنگاه های تولیدی شد و گفت: اصلاح این قانون می تواند بخش اعظمی از بیکاری را برطرف و زمینه های اشتغال را برای جوانان فراهم کند.
طهماسبی اظهار کرد: در صنف خیاطان تهران حدود ۴ هزار واحد صنفی فعال وجود دارد که چنانچه تشویق های بیمه ای لحاظ شود ، فعالان این صنف قادر خواهند بود به سهولت نسبت به اشتغال جوانان اقدام کنند.
وی نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال را راهی برای افزایش تولید و اشتغال در کشور دانست و گفت: اتحادیه صنف خیاطان مردانه و زنانه در مدت ۵۰ سال فعالیت بدون اینکه هزینه ای به دولت تحمیل کنند، با استفاده از روش استاد – شاگردی ، نیروی کار زیادی برای جامعه تربیت کرده اند.
طهماسبی افزود: فعالان این صنف که در خود اتحادیه آموزش های لازم و کاربردی را دیده اند، می توانند با کمترین امکانات بعد از یک سال روی پای خود بایستند و بعد از مدت کوتاهی با استقلال شغلی و نیز کمترین هزینه، به افزایش تولید و اشتغال در کشور کمک کنند.
رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران گفت: اصناف همواره حامی و پشتیبان دولت در سخت ترین شرایط بوده و هستند و اکنون نیز انتظار دارند که قوانین و مقرراتی که مخالف رونق تولید و اشتغال برای اصناف هستند حذف شود که در این زمینه اصلاح قوانین بیمه و مالیات بر ارزش افزوده یک ضرورت است.
طهماسبی با بیان اینکه راه افزایش اشتغال ایجاد مشوق های مختلف از جمله تشویق های بیمه ای برای کارآفرینان است ، افزود: در صورت مشوق های بیمه تامین اجتماعی، صنف خیاطان می تواند با جذب حداقل یک نفر نقش خود را در ایجاد اشتغال ایفا کند .
وی ادامه داد: تولید پوشاک ایران یکی از کارآمد‌ترین بخش‌هایی است که دارای  پیشینه و فرهنگ ایرانی است و علاوه بر داشتن ارزش افزوده بالا ، می تواند امکان اشتغالزایی گسترده‌ای را نیز برای فعالان این صنف به دنبال داشته باشد.
طهماسبی در عین حال گفت که به دلیل رواج مد و تنوع سلیقه های متفاوت نسل جوان ورود اجناس با برند خارجی از کشورهایی نظیر ترکیه و چین در سبد خرید خانوارهای ایرانی فرار گرفته است. با وجود اینکه ما فعالان بسیار متبحری در عرصه تولید پوشاک ایرانی داریم اما نتوانسته ایم علاقمندی آنها برای تولید و ماندگاری در این عرصه را در داخل کشور تامین کنیم که این امر موجب خروج برخی فعالان صنف پوشاک به کشورهایی مانند ترکیه شده است.
وی افزود: از جمله دلایل جذابیت ها می تواند به وجود تسهیلاتی همچون وام های کم بهره و یا با حداقل بهره به صنوف تولیدی و همچنین بخشودگی بیمه و مالیات از جمله مواردی است که تولید کننده ایرانی را برای فعالیت در دیگر کشورها ترغیب می کند.
وی با بیان مشکلات فعالان و تولیدکنندگان پوشاک در خصوص دریافت تسهیلات بانکی گفت: فرایند دریافت وام برای یک واحد تولیدی در کشور بسیار زمان بر و مملو از مقررات زائد اداری است که موجب می شود یک واحد تولیدی در پیچ و خم آن پشیمان شده و یا قید آن را بزند. لازم است برای افزایش تولید و اشتغال در کشور ، رویکرد نظام بانکی به سمت حمایت ازتولید داخلی باشد.