صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در مطالعه‌ای روی تعدادی شرکت کننده

محققان در مورد فوائد رژیم‌ غذایی کم‌نمک برای سلامت قلب تردید دارند

متخصصان سلامت در یک بررسی جدید ادعا کردند که پرهیز از مصرف خوراکی‌های نمک‌دار به اندازه‌ای که پیش از این تصور می‌شد نمی‌تواند...
برای سلامت قلب مفید باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون آمریکا در مطالعه‌ای روی تعدادی شرکت کننده دریافتند که رژیم غذایی کم‌نمک در بلند مدت در واقع فایده‌ای برای سلامت قلب ندارد.
"لین موره" محقق ارشد این مطالعه گفت: افرادی که رژیم غذایی کم‌نمک را دنبال می‌کردند بخصوص به لحاظ فاکتور فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده در واقع نتیجه مثبتی بدست نیاورده‌اند. اما از طرف دیگر این افراد با افزایش مصرف پتاسیم که به چندین روش به سلامت قلب کمک می‌کند نتیجه بهتری کسب می‌کنند.
این محقق افزود: مصرف بیشتر پتاسیم با کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط است. همچنین منیزیم این خاصیت را دارد.
محققان آمریکایی در این مطالعه به بررسی اطلاعات بیش از ۲۶۰۰ مرد و زن پرداختند. این افراد در شروع مطالعه فشار خون طبیعی داشتند اما طی ۱۶ سال افرادی که کمتر از ۲۵۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف کرده‌اند بیش از افرادی که میزان بالاتری مصرف سدیم داشته‌اند در معرض فشار خون بالا هستند.
به گزارش هلث دی نیوز، این محققان همچنین دریافتند افراد با میزان بالاتر پتاسیم، کلسیم و منیزیم، فشار خون پایین‌تری دارند.