صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

علیرضا سهرابیان، مشاور و سرمایه گذار در زمینه کارآفرینی تکنولوژیک

یادداشت - چهار نکته طلایی برای انتخاب ایده مناسب

 
1 –علاقه:
علاقه درکسب وکار نقش اساسی و بنیادی دارد. شاید شما در ظاهر به این مورد توجه نداشته باشید ولی این مورد از اهمیت ویژه ای برخورد دار است زمانی که شما به یک کسب وکار علاقه مند  نباشید  ان کسب وکار دغدغه شما نمی شود و شما سعی می کنید که از فکر کردن به ان دوری کنید.
 زمانی که شما علاقه مند به کسب و کارتان نباشید انگیزه خود را برای توسعه آن از دست می دهید.
در بسیاری از موارد شما تصور می کنید که به یک ایده کسب وکار علاقه مندید ولی درواقع این چنین نیست  برای تشخیص این مورد سعی کنیدخود را یکسره در حال کارکردن روی کسب و کارتان تصور کنید، آیا از این تصور لذت می برید ؟
اگر پاسخ شما بله است پس شما به ان ایده علاقه مند هستید
2-شناخت مشتری  :
قبل از انتخاب ایده مشتریان خود  را بررسی کنید.
آیا مشتریان قبلا برای محصولی  مشابه شما هزینه پرداخت کرده اند؟ سعی کنید مشکلاتی را حل کنید که مردم قبلا  برای حل شدن  ان هزینه پرداخت کرده اند، بسیاری از اوقات استارتاپ ها محصولات خوبی را عرضه می کنند ولی در هدفگذاری و شناخت مشتریان دچار اشتباه می شوند.
بهتر است شما قبل از انتخاب ایده روی شناخت و بررسی  هدفمند مشتریان تمرکز کنید
3 – رقبایتان را بررسی کنید :
پس از شناخت مشتری بهتراست رقیبان تان را بررسی کنید:
میزان رشد  رقیبان شما چقدر است ؟
رقیبان شما در چه فاطله ای از شما قرار دارند ؟
سعی کنید ایده هایی را اجرایی کنید که رقیبان شما فاطله بسیار زیادی نسبت به شما نداشته باشند؛ زیرا این مورد باعث می شود که شما نتوانید بازار هدف خود را در دست بگیرید.
4- حوزه ای را انتخاب کنید که آن را میشناسید :
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کسب و کاری را شروع کنید که ان را کاملا می شناسید.
شناخت یک حوزه جدید برای شما زمان برخواهد بود و ممکن شما را ناامید و دلسرد کند وحتی در مواردی باعث شود  شما دست از کار بکشید.
اگرشما حوزه کسب و کاری را انتخاب کنید که در ان شناخت و تجربه داشته اید  یک قدم به موفقیت نزدیک تر خواهید بود.