صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات راهبرد اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از راهبردهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
«رضا رحمانی» امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی در محل دائمی نمایشگاه های تهران گفت: تولید و تقاضا با هم رابطه مستقیم دارند و تا هنگامی که تقاضا در بازار نباشد حتی محصولات با کیفیت نیز در انبارها می مانند. 
وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت صنعت بحث صادرات است و به دنبال افزایش صادرات هستیم تا به واسطه آن تولید رونق بیشتری داشته باشد. 
رحمانی درباره برنامه های تشویقی تولیدکنندگان، اظهارداشت: بسته صادراتی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند و این بسته به بانک ها و مراجع مربوطه ابلاغ شده و طیف وسیعی همچون جایزه صادراتی، سپرده گذاری ارزی، سپرده گذاری ریالی و تخفیف در یارانه ها برای صادرات را در برمی گیرد. 
وی درباره افزایش تولیدات داخلی اظهارداشت: سه عامل کیفیت، قیمت و زمان بر بحث تولید اثر میگذارند به عبارتی باید کالای مرغوب با قیمت مناسب و به موقع به دست مصرف کننده ارائه شود.
رحمانی بیان کرد: کشور ما فرصت های خوبی همچون مواد اولیه، نیروی انسانی و مدیریت برخوردار است اما در این بیم حلقه های مفقوده ای نیز وجود دارند که بر تولید اثر می گذارند. 
وی تاکید کرد: یکی از برنامه های امسال وزارت صنعت معدن و تجارت تکمیل این زنجبره است که زنجیره می تواند در بخش های مختلف همچون فولاد، خودرو،آرایشی و بهداشتی وجود داشته باشد. 
وی اضافه کرد: این زنجیره های مفقوده طی امسال و پارسال در ذیل برنامه های اقتصاد مقاومتی در نظرگرفته شده است و نتیجه آن کاهش خام فروشی، افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش درآمد مردم است.
رحمانی تاکید کرد: وظیفه همه قوا و مردم است که با توجه به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به یک نهضت عمومی تبدیل شود. 
قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه برپایی نمایشگاه از ابزارهای تقویت تقاضاست، گفت: برپایی نمایشگاه فرصت برای تولیدکنندگان داخلی و آشنایی انها با تولیدکنندگان خارجی و تکنولوژی های مورد استفاده آنهاست. 
رحمانی با اشاره به افزایش 50 درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه امسال، افزود: حضور شرکت های خارجی بیانگر قابلیت بازار کشور برای جذب سرمایه گذاران است. 
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که بیشتر متقاضیان صادرات ما بازارهای ما منطقه ای هستند که این کشورها همچون سوریه و عراق با جنگ و مسائل امنیتی روبه رو هستند اما بازهم شاهد هستیم که شرکت های داخلی با شرکت های معتبر اروپایی و خارجی همکاری می کنند. 
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی امروز (دوشنبه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. این نمایشگاه از 4 تا 7 اردیبهشت از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شناساندن و معرفی محصولات جدید یکی از اولویت های برپایی هر ساله این نمایشگاه است، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این حوزه ، کمک به رونق تولید ، ایجاد زمینه فعالیت های علمی وتحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید، اطلاع از آخرین استانداردهای علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزایی ، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان ،معرفی توانمندی های شرکت های داخلی و کشف استانداردهای بالقوه در داخل کشور، مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی مواد شوینده،پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته است. 
به گزارش ایرنا امروز (دوشنبه) علاوه بر افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی، چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران و همچنین سومین نمایشگاه بین المللی پروژه ایران در سالن 38 افتتاح می شوند.