صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پدرام سلطانی در دیدار با رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس

اتاق ایران و سوئیس تجربیات خود را به دیگر اتاق‌های مشترک منتقل کند

نایب‌رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس و دبیرکل اتاق مشترک ایران و سوئیس گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در سال جدید روابط و مناسبات اقتصادی با سایر کشورها را حفظ و تقویت کنیم.
نایب‌رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس و دبیرکل اتاق مشترک ایران و سوئیس با تأکید بر نقش مهم اتاق‌های مشترک برای برقراری ارتباط با کشورهای توسعه‌یافته گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در سال جدید روابط و مناسبات اقتصادی با سایر کشورها را حفظ و تقویت کنیم. به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، نایب‌رئیس اتاق ایران با حضور در اتاق مشترک ایران و سوئیس ضمن تقدیر از عملکرد این اتاق طی مدت کمی که از تأسیسش می گذرد، از گزارش رئیس این اتاق مشترک در خصوص فعالیت‌های آموزشی اتاق مشترک ایران و سوئیس استقبال کرد و خواستار توسعه آنها شد.
پدرام سلطانی با اشاره به وضعیت نظام آموزشی کشور گفت: متأسفانه نظام آموزشی از دوران پیش از ابتدایی تا سطوح بالا، دچار کمبودها و نواقص قابل‌توجهی است و همین موضوع منشاء بسیاری از دغدغه‌های کشور در بازار کار و نظام مدیریت است.
وی از اتاق مشترک ایران و سوئیس خواست که تجربیات موفق در عملکرد و اداره این اتاق و دانش خود در حوزه‌های مدیریت تشکلی، بازاریابی و جذب اعضا را به دبیران و مدیران سایر اتاق‌های مشترک انتقال دهند.
سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت اتاق مشترک ایران و سوئیس برای خرید دفتر محل استقرار اتاق اشاره کرد و این دستاورد را بیانگر برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر اعضای اتاق برای ارتقای جایگاه خود و اقبال اعضاءبه این اتاق دانست و گقت: تعدادی از اتاق‌ها با وجود آنکه دهه‌ها از تأسیس آن‌ها می‌گذرد، همچنان از نظر منابع مالی به اتاق ایران وابسته هستند و حتی نتوانسته‌اند مکانی را به عنوان دفتر خود تهیه کنند.
وی در مورد همکاری میان اتاق‌های مشترک و اتاق‌های استانی گفت: مطلع شدم که قرار است هیاتی با همکاری اتاق تهران و اتاق مشترک ایران سوئیس به این کشور اعزام شود؛ همین هماهنگی را با استان‌های دیگر نیز داشت.
سلطانی گفت: ارتباط استان های سوئیس با استان‌های ایران می‌تواند بسیار مؤثر باشد و در راستای بازاریابی و گسترش مناسبات ایران با سوئیس گامی رو به جلو باشد.
پدرام سلطانی در ادامه این جلسه به طرح اتاق ایران موسوم به طرح «یک تشکل، یک کشور» اشاره کرد که با همکاری وزارت امور خارجه و تشکل‌های اقتصادی کلید خورده است. بر اساس اظهارات وی قرار است هر تشکل اقتصادی هر سال روی یکی از بازارهای صادراتی خود تمرکز جدی داشته باشد. سلطانی گفت: سفارتخانه های ایران در کشورهای هدف هم مکلف شده اند در حمایت از تشکل ها، هر گونه همکاری را داشته باشند تا بتوانند طی مدت یک سال جایگاه خود و اعضایشان را در آن بازار بهبود بخشند.
در همین رابطه شریف نظام مافی، رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و سوئیس از پیگیری‌های این اتاق برای حضور بخش خصوصی ایران در اجلاس داووس خبر داد و از آن به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این اتاق در سال 96 یاد کرد.
وی همچنین برنامه‌های آموزشی این اتاق را به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سال جاری مطرح و تأکید کرد: این اتاق مشترک در طول سال گذشته دوره های آموزشی مختلفی برگزار کرده که مورد استقبال اعضا نیز قرار گرفته است. اتاق مشترک درصدد است که در حوزه آموزش توسعه فعالیت دهد و در آن صاحب برند شود.
نظام مافی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از واحدهای آموزشی مطرح سوئیس را شناسایی کرده و در پی آن هستیم که با همکاری آن ها زمینه حضور و فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان سوئیسی و ایرانی مقیم سوئیس را در کشور مهیا کنیم.