صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

انجام روزانه امور گمرکی

کرباسیان: درآمد گمرک ۳ برابر شد

رییس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه انجام امور گمرکی از ۲۶ روز به روزانه تبدیل شده است، از ۳ برابر شدن درآمد گمرکات خبر داد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین ،مسعود کرباسیان با تاکید بر شفاف سازی امور گمرکی در راستای حقوق شهروندی راه اندازی سامانه جامع گمرکی را در راستای حقوق شهروندی دانست و گفت: گمرک با ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی جزیره ای عمل نکرده و با انتشار برخط اطلاعات و همچنین با شفاف سازی حقوق ذینفعان را رعایت کرده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، رییس کل گمرک ایران با اشاره به کاهش زمان سرعت انجام امور گمرکی اعلام کرد: امور گمرکی در گذشته بیش از ٢٦ روز به طول می انجامید که انجام این امور به صورت روزانه انجام می شود.
کرباسیان افزود: سازمان جهانی گمرک، یکسری از اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران را از نمونه های برتر جهانی شناخته و خواستار به اشتراک گذاشتن تجربیات گمرک ایران با سایر کشورهای جهان شده است.
معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: در گذشته آمار و اطلاعات گمرکی به صورت سالانه منتشر می شد در حالی که اکنون آمار و اطلاعات به صورت روزانه قابل مشاهده است. وی یکی از موارد رعایت حقوق شهروندی را وجود اطلاعات شفاف قیمت ها در سامانه جامع گمرکی اعلام کرد.
کرباسیان ادامه داد: درآمدهای گمرکی کشورمان را در سال گذشته با سال ۹۱ مقایسه کنید که با وجود کاهش شدید واردات افزایش قابل توجهی داشته و در حالی که در سال ٩٥ با کاهش واردات به ٤٣ میلیارد دلار مواجه بودیم؛ درآمد گمرکی تقریبا سه برابر شده و معادل ١٨ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی همچنین تاکید کرد: ٣٣ هزار میلیارد ریال در یکسال گذشته در گمرک صرفه جویی شده است. کرباسیان به انتقادهای وارد شده به گمرک اشاره کرد و افزود: به گمرک جمهوری اسلامی ایران برای آماده نبودن زیرساخت های سامانه جامع گمرکی انتقاد می شود، در حالی که گمرک اگر منتظر فراهم شدن زیرساخت ها بود باید ۱۰ سال دیگر منتظر می ماند تا در همین مرحله امروز باشد.