صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تاکید مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران:

سامانه اختلاط نفت خام امسال نهایی شود

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از طراحی سامانه اختلاط نفت خام به عنوان یکی از پروژه های مهم و اولویت دار یاد کرد و گفت: امیدواریم...
 با نهایی شدن مطالعات این پروژه، فرایند اجرایی آن امسال آغاز شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سید پیروز موسوی دیروز (یکشنبه، سوم اردیبهشت ماه) در نشست ارائه گزارش عملکرد مدیریت‎ها و اداره‌های ستادی شرکت پایانه‎های نفتی ایران در سال ٩٥، با بیان این مطلب افزود: این پروژه را با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت دنبال می‎کنیم و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.
طراحی سیستم اختلاط نفت با هدف متنوع کردن سبد صادراتی نفت خام کشور در دست اقدام است تا ایران بتواند انواع نفت متنوع‎تری تولید کند و سبد صادراتی نفت خام کشور را توسعه دهد. قرارداد فاز طراحی پروژه پژوهشی طراحی و ساخت سیستم پیوسته اختلاط نفت خام میان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شده است و بررسی‎ها نشان می‎دهد پایانه‎های معدودی در دنیا به این سامانه مجهز هستند که شرکت پایانه‌های نفتی ایران بهره‎مندی از این فناوری را با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در دستور کار قرار داده است و در تلاش است متناسب با شرایط روز بازار، نفت خام مشتریان را تامین کند.
موسوی در ادامه این نشست با اشاره به عملکرد شرکت پایانه‎های نفتی ایران در سال ٩٥ و ثبت رکوردهای متعدد در این شرکت، بر تداوم حرکت در مسیر اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: افزایش تولید و صادرات نفت خام در سال گذشته، از مصادیق اجرای این سیاست‎ها در صنعت نفت بوده است و ان‎شالله امسال نیز این روند ادامه می‎یابد.
وی به فعالیت‎های این شرکت در سال ٩٥ اعم از بازسازی تاسیسات، تعمیرات اساسی، دریافت، ذخیره سازی و صادرات نفت و فرآورده‌ها و ... اشاره کرد و گفت: با برنامه‎ریزی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاونت تولید و معاونت بین‎الملل این شرکت، پارسال همه میعانات گازی باقیمانده از سال‎های گذشته فروش رفت و با فعالیت اسکله‌های سیار و تلاش و همت همکاران شرکت پایانه‎های نفتی ایران، رکوردی در این زمینه به ثبت رسید.   
موسوی امسال را نیز سال مهمی برای صنعت نفت و شرکت پایانه‎های نفتی ایران دانست و گفت: تعمیرات اساسی اسکله آذرپاد، تکمیل عملیات توپکرانی هوشمند و ایجاد زیرساخت‎های مورد نیاز امسال پیگیری می‎شود.
وی که دیروز در این نشست، میزبان رضا خلیلی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی نیز بود، بر اهمیت و ضرورت فعالیت این معاونت به عنوان ساختاری منسجم برای ساماندهی مباحث غیرصنعتی در این شرکت تاکید کرد.
موسوی با تاکید بر ضرورت آموزش کارکنان به منظور ارتقا بهره‎وری سازمانی، یادآور شد: خوشبختانه آموزش در سطح شرکت پایانه‎های نفتی ایران از دوره‎های عمومی به دوره‎های تخصصی رسیده است و این روند باید با جدیت ادامه پیدا کند.
نشست ارائه گزارش عملکرد مدیریت‎ها و ادارات ستادی شرکت پایانه های نفتی ایران در سال ٩٥، دیروز (سوم اردیبهشت ماه) در باشگاه الهیه صنعت نفت برگزار شد؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی و احمد مجیدی‎نسب، مشاور فرهنگی وزیر نفت از مهمانان شرکت پایانه‎های نفتی در این نشست بودند.
شرکت پایانه های نفتی ایران، یکی از شرکت‎های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در حوزه‌های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می‌کند.