صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

"حق گلیج حضور در تیم ملی است نه ابراهیمی"

محمد طلایی: برخی می‌خواهند بین من و خادم اختلاف بیاندازند

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد با گلایه از حاشیه‌سازی از سوی برخی افراد گفت: خودم را از مشورت با رسول خادم به عنوان نابغه کشتی ایران محروم نمی‌کنم.
محمد طلایی  درباره آخرین وضعیت تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه همه نفرات به خوبی در حال‌ تمرین هستند و انگیزه زیادی دارند تا بهترین سرباز برای کشورشان باشند. 70 درصد تیم‌های اعزامی به این دو رویداد مشخص شده و با برگزاری اردو در روزهای آینده و مشاهده آخرین وضعیت کشتی‌گیران تصمیم نهایی در مورد انتخابات نفرات در اوزانی که انتخاب نفرات قطعی نشده را خواهیم گرفت.
سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که چرا نفراتی مانند کمیل قاسمی و میثم نصیری با توجه به فاصله اندک میان این دو رویداد قرار است در هر دو رویداد به میدان بروند، گفت‌: تلاش ما این است که دو تیم جداگانه را به رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام کنیم و تا جایی که بتوانیم به دنبال این هدف هستیم. البته باید این را بگویم که کشتی رشته‌ای است که سابقه چنین مواردی در آن به وفور پیدا می‌شود و نمی‌توان گفت‌ این مورد چیز عجیبی است.
سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، همچنین با گلایه از برخی افراد که سعی می‌کنند رابطه کادرفنی تیم‌ ‌ملی با رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی را خراب کنند، اظهار کرد: یکی از موارد دیگر که برخی‌ها می‌خواهند با توسل به آن برای تیم‌ ‌ملی حاشیه درست کنند، این است که می‌گویند فلانی برنامه‌های رسول خادم را در تیم‌ ‌ملی پیاده می‌کند. از شما سوال می‌کنم آیا واقعا بهتر از رسول خادم در کشتی ایران داریم؟ او در چند سالی  که در کشتی ایران حضور داشته توانسته در همه زمینه‌ها بهترین نتایج را کسب کند. چه در بعد فنی و چه در مسائل مدیریتی که توانست کرسی بسیار مهم هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی را به دست بیاورد. من دارای سال‌ها  تجربه در کشتی ایران هستم و با بزرگانی همچون برزگر و فرح وشی کار کرده‌ام، اما به جرات می گویم خادم جزو نوابغ کشتی ایران است. من خودم نمی گذارم خادم کاری با تیم نداشته باشد. مگر بهتر از او کسی را داریم؟ در ضمن ما شورای فنی بسیار قوی داریم که بزرگان کشتی ایران در آن حضور دارند که همگی نکات ریز را می بینند و این لطف خداست که می‌توانم از تجربیات بزرگان کشتی استفاده کنم.
طلایی افزود: هر کسی هم که جای من بود و اگر می خواست کار عاقلانه‌ای را انجام دهد و حرکت رو به جلویی داشته باشد نباید خود را از مشورت با رسول خادم محروم می‌کرد. من آنقدر با تماس یا پیامک مزاحم او می شوم تا بالاخره بتوانم او را حتی یک جلسه هم که شده به تمرین تیم‌ ‌ملی بکشانم یا اعضای شورای فنی که بزرگانی مانند منصور برزگر که همیشه به من لطف داشته و به تمرینات تیم‌ ‌ملی سر می زند تا بتوانیم از مشورت‌ها و تجربیات او بهره مند شویم.
دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان خاطر نشان کرد: نباید عده‌ای رابطه من با رسول خادم را سیاسی کنند و به دنبال اختلاف افکنی باشند. خدا خودش شاهد است که همیشه هدفم کمک به کشتی ایران بوده نه چیز دیگری و برای رسیدن به این هدف همیشه سعی کرده و می‌کنم که خودم را از مشورت با بزرگان کشتی محروم نکنم. حتی زمانی که یزدانی خرم هم که خادم در شورای فنی حضور داشت، با درخواست من حمایت‌های بسیار خوبی از تیم‌ ‌ملی نوجوانان داشت و من خودم از او خواستم که به تمرینات نوجوانان بیاید و به ما کمک کند که همان نفرات  که 80 درصد آن تیم نفراتی مانند یونس سرمستی، ایمان صادقی، علیرضا کریمی ، حسن یزدانی، پیمان یار احمدی و ... بودند که در حال‌ حاضر همگی از بهترین نفرات   تیم‌ ‌ملی محسوب می‌شوند.
طلایی افزود: یکی از بهترین رسومی که رسول خادم در کشتی ایران پیاده کرده و موفق شده بار دیگر این فرهنگ اصیل را به کشتی ایران باز گرداند، حضور کشتی‌گیران در گود زورخانه است که با وضو به انجام حرکات زورخانه‌ای می پردازند. کشتی ایران دارد به مرام  مسلک اصلی خودش که مطابق با فرهنگ پهلوانی است باز می‌گردد و همه باید در این راه کمک رسان کشتی باشند نه این که بخواهیم با پیش کشیدن مسائل نادرست اقدام به اختلاف افکنی کنیم.
وی در ادامه‌ این گفت‌وگو با انتقاد از برخی حاشیه سازی‌ها در باره تعدادی از آزادکارانی که به اردو دعوت نشده‌اند، گفت‌: مثلا در سنگین وزن برخی نظرشان این است که جابر صادق زاده صاحب دوبنده تیم‌ ‌ملی شود. ما هم نظرمان این است که عملکرد صادق زاده طی مدتی که در اردوهای تیم‌ ‌ملی حضور داشته است رو به جلو بوده است، اما بالاترین مقام کشوری را یدالله محبی گرفته است که در تورنمنت آذربایجان هم عملکرد خوبی داشته است. او در اردوهای تیم‌ ‌ملی هم بسیار خوب و با نظم و انضباط حضور داشته و یکی از گزینه‌های اصلی ما خواهد بود. متاسفانه یکسری از افراد به دنبال حاشیه سازی هستند، اما این را نمی‌دانند که تفاوتی میان جابر صادق زاده و یا محبی وجود ندارد، چرا که مهم تیم‌ ‌ملی کشتی ایران است که به موفقیت برسد.
طلایی افزود:  طبق قانون نیز کشتی‌گیری که مقام بالاتری دارد در اولویت است. ما روی صادق زاده نیز نظر داریم، چرا که او را سرمایه و پشتوانه سنگین وزن می دانیم، اما در این مورد باید بهترین تصمیم را بگیریم.
سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد همچنین به برخی انتقادها مبنی بر عدم حضور محمد جواد ابراهیمی در اردوی تیم‌ ‌ملی و این که چرا این کشتی‌گیر برای حضور در تیم‌ ‌ملی انتخاب نشده است اشاره کرد و افزود:درباره ابراهیمی نیز باید بگویم که در وزن 86 کیلوگرم ما حسن یزدانی را داریم که قهرمان  المپیک شده و به این وزن آمده است. همچنین علیرضا کریمی در این وزن حضور دارد  که توانسته مدال برنز جهان را بگیرد و جزو بهترین‌های ماست. بنابراین این دو کشتی‌گیر در اولویت نخست ما در این وزن هستند. از سوی دیگر مجتبی گلیج در مسابقات کشتی مازندران توانست به عنوان قهرمانی وزن 86 کیلوگرم برسد  و در ادامه قهرمان کشور شود. بنابراین نفر اصلی کشتی مازندران در این وزن مجتبی گلیج بود نه محمد جواد ابراهیمی.از سویی گلیج قهرمان کشور هم شد پس اگر حقی هم بخواهیم قائل شویم باید به گلیج بدهیم نه ابراهیمی. در ‌عین ‌حال گلیج استعداد بسیار بالایی دارد و به خاطر افزایش وزن به 97 کیلوگرم آمده و قرار است که در این وزن کشتی بگیرد. البته ابراهیمی هم سرمایه کشتی ایران محسوب می‌شود و او را حفظ خواهیم کرد. او در مسابقات اوپن موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و به جام یاریگین نیز رفت. مطمئنا به این کشتی‌گیر نیز در رویدادهای بعدی میدان می‌دهیم تا بتواند برای ایران کشتی بگیرد.
دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد: البته رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی مشخص می‌کند که کدام کشتی‌گیر به دوبنده تیم‌ ‌ملی می‌رسد. مسئولان کشتی مازندران با فدراسیون کشتی در هماهنگی کامل هستند و با همکاری فدراسیون نفرات خود را به جام یاریگین اعزام کرده‌اند، اما این که یکسری از افراد به دنبال ایجاد حاشیه و اختلاف افکنی هستند به نظر من کار درستی نیست. همه ما باید کمک کنیم کشتی ایران به دور از حاشیه کار کند تا به موفقیت‌های بالاتری برسد.
طلایی با بیان این که پشتوانه سازی خوبی در کشتی آزاد ایران در اوزان مختلف صورت گرفته است، گفت‌: مثلا در وزن65 کیلوگرم که میثم نصیری حضور دارد ما پیمان بیابانی، قهرمان جوانان جهان  را داریم که به این وزن آمده است. همچنین نفراتی مانند ایمان صادقی و جمال عبادی را در اختیار داریم که دائما در اردوهای تیم‌ ‌ملی حضور دارد و مطمئنا جزو پشتوانه‌های کشتی ایران خواهند بود یا نفراتی مانند شهبازی ، تیموری، رشیدی، گلیج، کریمی و ... همه نفرات جوانی هستند که آینده درخشانی دارند و می‌توانند پشتوانه های خوبی برای ایران باشند.
سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در پایان   درباره اهداف کادرفنی تیم‌ ‌ملی از حضور در دو رویداد قهرمانی آسیا و  بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت‌: برای من کسب نتیجه‌ در هر دو دیدار مهم است. سعی کردیم به جوانان میدان بدهیم و هم به دنبال کسب بهترین نتیجه‌ باشیم، چرا که توقع از کشتی بالا است و خانواده‌ کشتی هم از ما انتظارات بالایی دارند. باید همه به این فکر کنیم که سرباز این مملکت هستیم و تا پای جان تلاش می‌کنیم. خوشبختانه فضای اردویی ما نیز بر همین اصل است و همه کشتی‌گیران با همه وجود تلاش می‌کنند که برای کشورشان افتخار آفرین باشند و هیچ کدام به فکر این نیستند که قرار است چه کشتی گیری صاحب دوبنده تیم‌ ‌ملی شود.